Studiul despre digitalizarea companiilor. 1 din 2 companii derulează în prezent proiecte de digitalizare.

23 nov. 2021 23 nov. 2021

Beck et al. România a realizat împreună cu Mkor Consulting studiul prin care a vizat aflarea stadiului inițiativelor de digitalizare.

Studiul are la bază interviurile derulate cu reprezentați din companii, experți în digitalizare. Companiile participante fac parte din diferite domenii: FMCG, retail, producție, transporturi & logistică, automotive, financiar (banking, servicii financiare), servicii profesionale, pharma.

Studiul despre digitalizarea companiilor. 1 din 2 companii derulează în prezent proiecte de digitalizare.

Impactul pozitiv pe care îl are implementarea soluțiilor de digitalizare

Studiul demonstrează faptul că implementarea soluțiilor de digitalizare determină din punct de vedere strategic:

  • eficientizarea procesului decizional
  • predictibilitatea ridicată
  • posibilitatea de scalare a business-ului
  • trasabilitatea internă

Pe de altă parte, din punct de vedere financiar, digitalizarea aduce următoarele avantaje în companii:

  • scăderea costurilor operaționale
  • recuperarea rapidă a investițiilor

Provocări din activitatea curentă care determină nevoia de digitalizare

Din punct de vedere organizațional, cele mai frecvente blocaje din companii apar din cauza:

  • volumului mare de muncă manuală
  • procedurilor lipsă sau neclare
  • volumului mare de date colectate și neprocesate
  • deficitului de resurse umane
  • procesului decizional ierarhic

În aproape o treime dintre cazuri, ritmul de adoptare a soluțiilor de digitalizare a încetinit din cauza reducerii bugetului pentru departamentul IT în perioada pandemiei.

Care sunt cele mai cunoscute produse și servicii de digitalizare?

Experții cunosc produsele și serviciile de digitalizare pentru companii, indiferent de domeniul de activitate.

Observăm o discrepanță între nivelul de notorietate și rata de utilizare efectivă a soluțiilor de digitalizare. De exemplu, tehnologiile precum Blockchain, RPA, VR sau AR sunt mai puțin folosite. Lipsa resurselor umane specializate sau opțiunile limitate la nivel de furnizori pot fi posibile limitări care explică rata de adopție mai mică a acestor tehnologii.

Stadiul proiectelor de digitalizare

Toate organizațiile analizate sunt într-un stadiu cel puțin minim de digitalizare. Factorii determinanți în acest sens sunt:

  • Nevoia de a adresa complexitatea proceselor specifice activității
  • Nevoia de a rămâne relevant din punct de vedere tehnologic
  • Nevoia de a rămâne competitiv
  • Nevoia de adaptare la standardele digitale ale vieții de zi cu zi ale angajaților și clienților.

Rezultatele obținute prin digitalizare

În urma derulării proiectelor de digitalizare, companiile obțin următoarele rezultate concrete:

  • captarea digitală a informațiilor
  • semnarea digitală a documentelor
  • accesul instant la informații (baze de date) / documente (atât în plan intern, cât și în relația cu partenerii)
  • gestionarea digitală a stocurilor
  • procesarea digitală a comenzilor

Acestea sunt doar o parte dintre informațiile evidențiate de către studiul despre digitalizarea companiilor din România. Pentru a afla și restul informațiilor, vă invităm să accesați studiul în întregime disponibil aici — https://www.becketal.ro/

Informațiile au fost publicate inițial pe pagina de blog a companiei noastre - https://tinyurl.com/CercetareaDespreDigitalizare 

Beck et al. este alegerea potrivită în obținerea performanței de top în afacerile clienților săi prin oferirea de servicii de consultanță, implementare și suport în accelerarea digitalizării.

Prin cunoștințele tehnice și de consultanță IT, digitalizează procesele și documentele clienților prin...

Citește mai mult

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!