Digitalizarea IFN-urilor. De unde începe și care sunt costurile asociate?

15 mar. 2022 15 mar. 2022

Conform statisticilor BCR, în 2021, 56% din totalul creditelor de nevoi personale au fost acordate 100% digital, ceea ce înseamnă că digitalizarea accelerată a crescut încrederea clienților în bănci și a contribuit semnificativ în interacțiunile dintre aceștia. 

Digitalizarea IFN-urilor. De unde începe și care sunt costurile asociate?

De asemenea, în a doua jumătate a anului 2020, conform datelor BNR, cererea de creditare a crescut semnificativ, valoarea creditelor noi în lei pentru consum din luna octombrie a însumat 1,8 miliarde lei, un nivel apropiat de cel din luna septembrie și cu doar 0,2 miliarde lei mai puțin decât în luna octombrie a anului 2019. În acest fel, a crescut și interesul pentru credite accesate prin Instituții Financiare Nebancare (IFN), care au avut nevoie tot mai mare de platforme digitalizate pentru a putea acorda împrumuturi persoanelor interesate.

Cum ar ajuta digitalizarea IFN-urile?

  • Prin colectarea, validarea lead-urilor (potențiali clienți)
  • Prin creșterea accesului la soluții de creditare, oferindu-le clienților posibilitatea de a obține un credit online, fără a fi nevoie de a se deplasa la un birou fizic.
  • Prin acces la informații, pachete și servicii de consultanță specializată, la doar un click distanță, pentru clienți din toată țara.
  • Prin scăderea timpilor de oferire a creditului, etapele necesare fiind parcurse facil și rapid (procese de analiză dosar, validarea contractului de credit, viramentul rapid al sumei solicitate)
  • În vederea transparentizării procesului de acordare a creditelor.
  • Prin creșterea comunicării (aplicațiile software dedicate pot deveni o platformă prin care clienții obțin sfaturi prin conversații directe sau prin care se pot gestiona call centerele).

Care sunt principalele funcționalități ale utilizării unei aplicații software dedicate IFN-urilor?

  • Conturează procesul de aplicare pentru un credit online
  • Oferă un serviciu de tip Know Your Customer (KYC) - ce reprezintă o procedură obligatorie conform normelor BNR, prin care se verifică identitatea clientului care aplică pentru un credit (apel video, încărcarea unei fotografii, etc)
  • Ajută la semnarea documentelor online – prin semnătură calificată sau avansată
  • Facilitează menținerea relațiilor cu clienții
  • Ajută la administrarea produselor de creditare
  • Gestionează credite active, precum monitorizarea sumelor restante sau încasărilor
  • Poate ajuta la menținerea evidenței documentelor
  • Pune la dispoziție un modul de raportare, oferind o serie de rapoarte financiare și contabile specifice

Soluții software recomandate IFN-urilor:

FintechOS, startup-ul fintech al anului 2020 în Europa, este o tehnologie oferită ca serviciu, pe bază de subscripţie lunară, ce are rolul de a accelera transformarea digitală în instituții financiare (bănci, IFN-uri, companii de brokeraj, firme de asigurări). Transformarea digitală în servicii are la bază doi piloni: îmbunătățirea experienței clienților în raport cu băncile/IFN-urile și automatizarea proceselor interne ale băncilor.

Credify transpune fluxul de creditare 100% online. Aplicația oferă posibilitatea de intregrare prin API sau RPA cu alte aplicații utilizate. Dispune de un serviciu de tip KYC (Know Your Customer), oferindu-le IFN-urilor posibilitatea de acordare de credite online prin site-ul propriu și prin platforma Credify, semnarea documentelor printr-o semnătură calificată sau avansată, acces la campanii gratuite de marketing online, alerte prin SMS și sistem de plată cu cardul pentru ratele lunare.

Syncsys oferă o soluție completă și personalizată conform politicii proprii de creditare. Software-ul permite integrarea cu alte sisteme informatice, dispune de un modul de raportare și generare automată de documente, un modul integrat de contabilitate, administrare automată a creditelor printr-un sistem riguros de verificare și validare, integrarea unei platforme de plăți online, gestiunea fluxului de aprobare, suport decizional de acordare de credite, sistem de securitate și de culegere și gestiune a datelor personale.  

Edasoft pune la dispoziție o aplicație software flexibilă de tip SWAN, concepută doar pentru întreprinderile mici și mijlocii. Aceasta permite înregistrarea creditului, generarea automată a înregistrărilor și notelor contabile în eventualitatea operațiilor sau schimbărilor efectuate asupra contractului, emiterea automată a rapoartelor prin modulul de raportare intregrat și calcularea provizioanelor.

Creșterea apetitului pentru credite a dus către lansarea unor produse financiare specifice consumului larg. Astfel, IFN-urile oferă acum credite pentru educație, învățare, proiecte speciale, fapt ce va încuraja, pe termen mediu, aplicarea la acestea. 

Digitalizarea IFN-urilor. De unde începe și care sunt costurile asociate?

Sursa: Bancherul.ro, BNR.

Cât costă o soluție software dedicată digitalizării Instituțiilor Financiare Nebancare (IFN)?

Costurile de digitalizare ale unui IFN prin achiziții de soluții software de tip SaaS pornesc de la 350 Euro + TVA/lună, valoarea investiției fiind, de cele mai multe ori, direct proporțională cu mărimea companiei și cu obiectivele sale de creștere.

Ai nevoie de o aplicație software potrivită Instituției Financiare Nebancare pe care o administrezi? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos. 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!