Potrivit Gartner, platformele bancare digitale (PBD) „pun bazele fundației pentru acele bănci care doresc să se transforme în afaceri digitale. Două abordări diferite ale acestui proces de transformare au început să apară pentru șefii departamentelor de informații.”
După identificarea unor schimbări importante în implementarea platformelor bancare digitale în ultimele nouă luni, Gartner subliniază următoarele abordări ale căror diferențe rezultă din diferitele obiective pe care băncile le au cu privire la transformarea digitală: “Tipul X. Această abordare a transformării, prin implementarea platformelor bancare digitale, are un grad mai ridicat de concentrare asupra permiterii băncii – sau instituțiilor nebancare – să devină modele de afaceri digitale. Aceasta permite inovarea afacerilor prin conectarea unei platforme deschise la ecosistemele și platformele de afaceri interne și externe… Tipul Y. Această abordare a transformării, prin implementarea PBD este concentrate mai mult pe optimizarea afacerii decât pe transformarea digitală.… Ofertele vânzătorului în ambele segmente permit băncilor să realizeze transformarea, dar în diferite moduri.” (Gartner, Ghidul de piață pentru platforme bancare digitale, Stessa Cohen, Moutusi Sau, 27 august 2018).
Platforma bancară Digital Edge
Asseco South Eastern Europe, listată ca Vânzător-reprezentant vânzări de Gartner în domeniul platformelor bancare digitale, oferă o platformă bancară digital unificată deschisă – Digital Edge, care aduce noi posibilități în domeniul bancar, datorită setului său cuprinzător de aplicații digitale și capacități de implicare digital ample, toate susținute și conectate la un hub. Hub-ul furnizează toate punctele de integrare ca un set API bazat pe REST (standardizat conform BIAN), care pot susține toate cerințele PSD2 și inițiativele bancare bazate pe API. Cu Digital Edge, băncile pot oferi experiențe inteligente și specific pentru clienți, care decurg fără implicații între canale, și care combină de asemenea simplitatea aplicațiilor loc cu pasiunea și dedicarea reprezentanților clienților lor.
“Cu o experiență dovedită în dezvoltarea și implementarea soluțiilor bancare digitale și a soluțiilor bancare principale de mai bine de 15 ani, Asseco SEE a susținut clienții cu o înțelegere profundă a sectorului bancar și a transformării digitale prin care au trecut operațiunile bancare. Oferim nu doar soluții și servicii, dar și orientări și asistență cu privire la procesul de transformare digitală”, a spus Piotr Jelenski, Director Executiv al Grupului Asseco South Eastern. “Credem că faptul de a fi numiți de Garner drept Vânzător-Reprezentant vânzări al unei platforme bancare digitale întărește valoarea ofertei noastre pentru clienți și vine ca o altă confirmare a eforturilor noastre continue de a aduce soluții bancare digitale de calitate pe piață.”
Pentru mai multe informații cu privire la platforma Digital Edge și modul de programare a unei operațiuni demonstrative, vă rugăm să accesați Digital Edge.