Tehnologiile software de tip RPA nu înlocuiesc resursele umane, ci le folosesc pentru activități creative, de management sau dezvoltare

10 iun. 2019 10 iun. 2019

Deși România nu îndeplinește profilul early adopter pentru tehnologiile software enterprise, existența unui start-up local, fondat de români, a reușit să crească gradul de informare și de conștientizare a importanței inteligenței artificiale.

Tehnologiile software de tip RPA nu înlocuiesc resursele umane, ci le folosesc pentru activități creative, de management sau dezvoltare

Lansată în 2015, Uipath este platforma de tip Enterprise Robotic Process Automation cu cea mai mare rată de adopție la nivel global, având în 2017 o creștere a veniturilor cu 5.600%  față de anul anterior.  Compania dezvoltă și implementează tehnologia RPA, ce include roboți gândiți pentru a învăța, prelua și efectua activități repetitive din companii. Beneficiile sunt evidente și sunt redate într-o investiție completă în forța de muncă, în cele mai multe dintre cazuri resursele umane fiind redirecționate către atribuții creative, cu rol de extindere, de management sau dezvoltare proprie sau a companiei, evitând rutinarea și frustrarea de la locul de muncă.

Care sunt beneficiile RPA pentru companii și pentru angajații lor?

  • Pot suplini cu succes activități repetitive pe care angajații le efectuează de 50-60 de ori în decursul unei zile de lucru.
  • Oferă statistici clare despre datele operate, eficiență, performanțe.
  • Pot scădea cu 25-50% costurile unei companii, prin automatizarea și eficientizarea activității.
  • Perfecționează fluxurile și calitatea proceselor rezultate prin creșterea acurateței, reducerea ciclurilor repetitive și eliminarea nevoii de training intern pentru fiecare segment nou de activități.
  • Scad riscul apariției erorilor umane, tocmai prin automatizarea robotizată a activității.
  • Tehnologia acoperă necesarul de activitate 24/7, așadar poate fi folosit la capacitate maximă, fără posibile erori.
  • Cresc scalabilitatea proceselor și dezvoltării proceselor unei companii, ajutând la extinderea acesteia.
  • Conform unui studiu Deloitte, 95% dintre organizațiile care folosesc soluții de tip RPA spun că tehnologia le-a îmbunătățit productivitatea. Studiul a arătat şi că adoptarea tehnologiei RPA se bucură de mai mult sprijin în rândul companiilor care deja au implementat sau extins astfel de soluții, 81% dintre liderii acestor organizații sprijinind acum utilizarea de roboți software, față de 72%, în 2017.

 

Tehnologiile software de tip RPA nu înlocuiesc resursele umane, ci le folosesc pentru activități creative, de management sau dezvoltare

Studiu de caz. Eficiența RPA în domeniul HR (Human Resources)

Departamentele de resurse umane ale celor mai importante companii din lume gestionează activități care nu includ doar procesele dedicate talent management, ci și pe acelea repetitive, procedurale, concentrate pe selecția și recrutarea angajaților. Conform unui studiu publicat în 2016 de AIIM, iată câte dintre activitățile specifice unui departament de HR sunt automatizate:

  • Recrutarea și selecția – 35%
  • Procesul de angajare – 47%
  • Managementul documentelor specifice angajării – 53%
  • Administrarea procedurilor și politicilor interne – 32%

Concluzia este, desigur, una evidentă, și anume aceea că cele mai multe dintre departamente nu sunt încă tehnologizate, iar specialiștii HR efectuează multiple activități repetitive zilnic.

În situația alegerii și implementării unei tehnologii RPA, iată care sunt procesele ce pot fi substituite prin roboți dedicați:

  • Parcurgerea, analiza și filtrarea CV-urilor trimise de candidați
  • Managementul documentelor în fluxul de comunicare: angajator – candidat/angajat: trimitere oferte, contracte, propuneri de colaborare, oferire rating teste etc.
  • Monitorizare și implementare procese de angajare efectivă
  • Training angajați (integrare modul de eLearning)
  • Managementul bugetelor departamentului de resurse umane pentru fiecare angajat (deconturi, management beneficii)
  • Salarizare
  • Managementul dosarului de angajat, statistici și date referitoare la istoricul angajărilor în companie/departament/filială
  • Rapoarte și statistici referitoare la opțiunile, părerile și nevoile angajaților
  • Managementul concediilor și al zilelor libere
  • Managementul performanței angajaților
  • Gestionarea proceselor și fluxurilor de date și documente referitoare la demisii și demiteri.

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!