Softlead Updated 30 ianuarie – 5 februarie

30 ian. 2017 30 ian. 2017

Tehnologia VR a fost folosită până acum cu precădere în gaming, dar sunt cazuri în care oameni talentaţi au extins utilitatea ei și către alte domenii, un exemplu în aces sens fiind „Pearl” - primul scurtmetraj VR care a fost nominalizat la Oscar.

Softlead Updated 30 ianuarie – 5 februarie

Pentru a fi mereu la curent cu cele mai importante achiziții, lansări și noutăți ce vizează tehnologia și, în special, aplicațiile software, Softlead te invită să urmărești zona Softlead Updated.

 

Duminică, 5 februarie

  • Viber, una dintre cele mai populare aplicații de tip chat ale momentului, disponibilă atât pentru mobile, cât și pentru desktop, a lansat astăzi așa-numitele „mesaje secrete”, pentru a le acorda utilizatorilor săi mai mult control asupra conversațiilor. Pe lângă posibilitatea de a le șterge, atât din telefonul propriu, precum și din acela al destinatarului, noua funcționalitate le permite să seteze care dintre fotografii și videoclipuri rămân în arhiva chat-ului înaine ca ei să le trimită. Aici, puteți afla mai multe informații.

 

Sâmbătă, 4 februarie

  • Snap Inc. este unul dintre cei mai mari clienți pentru serviciile Google Cloud. Start-up cunoscut pentru aplicația Snapchat va plăti gigantului 400 de milioane de dolari anual, pentru următorii cinci ani. Mai multe detalii, aici.
  • Alphabet Inc., „părintele” Google, anunță despre competitorii direcți ai companiei. Printre aceștia se enumeră furnizorii de servicii video digitale – Facebook, Netflix, Amazon și Hulu, furnizorii de asistenți digitali – Apple, Amazon, Facebook și Microsoft, furnizorii de servicii în cloud pentru companii – Amazon și Microsoft, precum și business-urile care oferă produse electronice concurente dispozitivelor create de Google. Mai multe detalii, aici.

 

Vineri, 3 februarie

  • Terra Bellabusiness-ul Google care furnizează software pentru cartografiere, va fi achiziționat de către Planet Labs Inc.  - companie specializată în analiza și procesarea imaginilor despre Pământ, prin intermediul sateliților. Conform termenilor tranzacției, Google va deține în continuare licența și părți din profit, ca parte a unui contract multi-anual. Mai multe informații puteți citi aici.
  • Gigantul Google va lansa Progressive Web Apps, ce le vor permite utilizatorilor să acceseze Google Play Store fără a mai fi nevoiți să treacă printr-un proces de actualizări sau descărcări. Aplicațiile, acum în proces de testare, pot fi accesate prin Chrome Canary, varianta beta a browser-ului. Mai multe detalii despre beneficiile și modalitatea de funcționare, aici.   
  • Conductor, business care dezvoltă soluții software dedicate marketerilor în scopul îmbunătățirii relației dintre companie și clienți, lansează o aplicație mobile ce permite accesul la „vocea consumatorului”. Colectând date despre consumatori, aceasta are rolul de aînțelege cerințele și dorințele lor, în diferite etape ale procesului de achiziție. Mai multe informații despre modalitatea sa de funcționare, precum și exemple, aici.

 

Joi, 2 februarie

  • Salesforce – lider de piață în cloud computing, achiziționează Sequence – agenție dedicată design-ului UX, al cărui scop este să furnizeze companiilor suport în utilizarea design-ului pentru o mai bună conectare cu clienții. Prin această acțiune, Salesforce își propune să vândă mai multe servicii, complementare soluțiilor software disponibile în momentul actual. Aici puteți afla mai multe detalii despre termenii și implicațiile achiziției.
  • Pokémon Go a ajuns la 1 miliard de dolari. Aceasta a doborât recordul descărcărilor și a atins pragul de 500 de milioane de dolari mai rapid decât orice altă aplicație din istorie. Mai multe statistici despre rezultatele sale, aici.  
  • Astăzi, Snap Inc. a făcut publice mult-așteptatele detalii despre companie. Printre cifrele-cheie ale IPO-ului (Initial Public Offering) se enumeră faptul că Snapchat – produsul său principal – are, zilnic, 158 de milioane de utilizatori și că veniturile companiei au crescut de la 58 milioane de dolari în 2015, la 404.5 milioane de dolari, în 2016. Mai multe cifre și detalii, aici.  
  • Prin noua funcționalitate Facebook - de recunoaștere a imaginilor în procesul de căutare, utilizatorii pot găsi fotografii folosind orice cuvânt care ar putea descrie conținutul acestora. Mai multe detaliiaici.  
  • AT&T – compania ce revoluționeaza industria telecomunicațiilor, extinde serviciul propriu NetBond pentru a securiza conexiunile IoT. Cu alte cuvinte, business-urile își pot conecta dispozitivele IoT celulare pentru a proteja sistemele prin NetBond, în locul utilizării internetului. Aici puteți afla mai multe.
  • Google Chrome pentru dispozitivele mobile include, începând de astăzi, funcționalitatea de scanare a codurilor QR, precum și a codurilor de bare. Aici puteți afla mai multe informații.

 

Miercuri, 1 februarie

  • Pinterest și-a propus să devină un must-have pentru publicitari, motiv pentru care a început să construiască o suită de produse software care să capteze toate elementele ce construiesc comportamentul cumpărătorului în procesul de achiziție. Făcând o legătură cu serviciile dedicate advertising-ului, ultima sa lansare le oferă publicitarilor abilitatea de a promova anunțurile proprii în funcție de cuvintele-cheie căutate prin intermediul platformei. Detalii, aici.
  • Un start-up atrage fonduri de 165 milioane de dolari pentru a-și mări influența pe piața de testare a componentei softwareTricentis – furnizor de instrumente de testare software, și-a propus să ofere companiilor suport în optimizarea timpilor și reducerea costurilor din perspectiva acestei activități, iar rezultatele sale se reflectă în migrarea clienților din partea unor companii-lider precum Microsoft sau HPE. Cum funcționează Tricentis? Aflați aici
  • Facebook și-a propus să devină TV-ul utilizatorilor, prin crearea unui tab dedicat conținutului video, în interiorul aplicației. Mark Zuckerberg a declarat astăzi că își dorește ca membrii rețelei să poată viziona, în viitorul apropiat, „conținut episodic” - specific televiziunii. Mai multe detalii despre viziunea și planurile CEO-ului Facebook, aici. 
  • HPE a achiziționat Niaraun startup care folosește tehnologia de tip machine learning și analiza big data pentru a detecta și proteja compania  împotriva atacurilor cibernetice care au intrat în perimetrii săi de apărare.  Mai multe despre motivele achiziției și modalitatea de funcționare a tehnologiei Niara, aici.
  • În acest moment, 400 de milioane de oameni utilizează funcția de apelare audio-video a Facebook Messengercomparativ cu 300 de milioane, în septembrie 2016. În conformitate cu Zuckerberg, această creștere se datorează, în special, lansării funcției de multi screen group video chat, din luna decembrie.
  • MIT - Massachusetts Institute of Technology, a dezvoltat o aplicație dedicată dispozitivelor mobile pentru a detecta emoțiile din timpul conversațiilor. Aceasta colectează date despre comportamentul fizic și discursul utilizatorilor, în scopul analizei tonului pe care îl are discuția. Prin utilizarea inteligenței artificiale, aceasta poate să descopere care parte din conversație a fost pozitivă sau negativă și să monitorizeze schimările la nivel emoțional, la intervale de 5 secunde. Informații suplimentare despre aplicație, aici.
  • Facebook testează mai multe tipuri de ad-uri, în mai multe locuri specifice rețelei. Numai în ultima lună, gigantul a anunțat o serie de noi formate și locații pentru anunțurile publicitare viitoare, printre acestea enumerându-se mid-roll video ads (pentru conținut video mai mare de 20 de secunde), ad-uri în interiorul funcționalității Instagram - Stories și ad-uri în cadrul Facebook Messenger. Pentru mai multe detalii despre fiecare tip, aici.

 

Marți, 31 ianuarie

  • Pokemon Go se lansează în Coreea de Sud, cu un succes evident: 2.8 milioane descărcări într-o singură zi. Mai mult decât atât, cifrele sunt notabile având în vedere faptul că aici serviciul Google Maps este interzis de autorități. 
  • Walmart, prin platforma sa eCommerce, a lansat astăzi serviciul gratuit de livrare în 2 zile, fără taxă de membru, a comenzilor mai mari de 35 de dolari. În același timp, compania închide ShippingPass, anunțând că membrilor actuali le va fi restituită suma investită la înscriere. Strategia face parte din lista răspunsurilor companiei față de serviciile pe care le aduce competitorul său direct, Amazon. Mai multe informații, aici.
  • Sistemele IoT complexe realizează, în majoritatea cazurilor, mai multe sarcini, motiv pentru care, pentru a fi eficiente, acestea trebuie să se extindă către alte componente. Nokia a înțeles importanța acestei necesități și a anunțat astăzi actualizările pe care le implică platforma sa de software Impact IoT, prin extinderea cu aplicații IoT dedicate iluminatului, analizei de conținut video și managementului parcărilor. Prin intermediul IMPACT IoT , furnizorii de servicii, companiile și guvernele pot gestiona și măsura în mod sigur și rapid ecosistemele IoT. Mai multe detalii despre platformă, aici.
  • Aici, trenduri 2017 pentru dezvoltarea aplicațiilor mobile, din perspectiva liderilor industriei. Inteligența Artificială, Realitatea Augmentată, IoT sunt în continuare în top, acestea fiind urmate îndeaproape de asistenții virtuali, chatbots,  beaconii și dezvoltarea aplicațiilor hibride.
  • Facebook a lansat un portal de modelare a mix-ului de marketing (Marketing Mix Modeling – MMM), care să permită monitorizarea performanțelor ad—urilor de pe platforma de socializare, în comparație cu alte canale (TV sau print, spre exemplu). În plus, prin colaborarea cu terțe părți precum Nielsen (companie globală dedicată informării, colectării și măsurării datelor despre consumatori și media) și comScore (companie care măsoară și analizează media la nivel global), în scopul monitorizării și gestionării metricilor relevante pentru publicitari (număr de impresii, reach, performanță etc.), Facebook dorește să consolideze încrederea acestora din perspectiva livrării datelor ad-urilor. Aici puteți afla mai multe informații.
  • Apple prezintă raportul privind încasările din primul trimestru al acestui an, segmentul său de servicii atingând 7.17 miliarde de dolari, cu 18 procente mai mult față de aceeași perioadă în 2016. Astfel, servicii precum iCloud, ApplePay, Apple Music, App Store și AppleCare, au reprezentat un segment important în generarea profitului gigantului industriei tech. În conformitate cu Tim Cook, CEO Apple, se estimează că acest sector al companiei se va dubla în următorii 4 ani. Mai multe detalii, aici.  
  • Slack Technologes Inc., companie software care furnizează soluții în cloud pentru colaborarea în echipă, a dezvoltat un nou serviciu dedicat, în comparație cu cel inițial, clienților corporate (cu sute, până la mii de angajați). The Slack Enterprise Grid își propune să faciliteze comunicarea și lucrul în echipă, permițându-le angajaților să trimită mesaje, să colaboreze, să gestioneze și să distribuie documente, într-un mod securizat, fără posibilitatea pierderii sau accesului extern la date. Aici, mai multe informații.
  • Ca o completare a lansării serviciului Enterprise Grid, marca Slack, liderul de piață pentru soluții software SAP - a anunțat astăzi dezvoltarea unor valeți digitali de tip chatbots, disponibili inițial exclusiv pentru utilizatorii Enterprise Grid.  În acest moment, chatboții sunt disponibili prin intermediul Concur – aplicația pentru monitorizarea costurilor dintr-o companie și prin aplicația pentru HR - SuccessFactors  - ca soluții software furnizate de către SAP. Informații privind funcționalitățile pe care le îndeplinesc acești chatbotsaici.
  • Google a dezvoltat o nouă serie de funcționalități dedicate securității aplicațiilor din portofoliul G Suite (Gmail, Drive, Docs și Calendar). În scopul protejării datelor business-ului, adminii pot, începând de astăzi, să ceară anumitor utilizatori introducerea unor security keys înainte de accesarea datelor. Prin această actualizare, Google își extinde și serviciul DLP (data lost prevention) care, până acum, era disponibil doar pentru Gmail. Mai multe detalii despre noile funcționalități, aici.
  • Fuse a obținut astăzi 12 milioane de dolari. Business-ul funcționează sub forma unei platforme pentru dezvoltarea aplicațiilor software în timp real, unde programatorii și designerii web pot colabora, procesul fiind integrat și mai distractiv, reducând timpii de realizare și îmbunătățnd rezultatele privind interfețele și experiența utilizatorilor in-app. Finanțarea va fi folosită pentru crearea unei product roadmap („foaie de parcurs” a produsului). Mai multe detalii, aici.
  • Snapchat lanseză o funcționalitate care le permite companiilor să-și extindă promovarea dincolo de URL-ul website-ului, printr-un simbol QR ce poate fi fotografiat. Utilizatorii pot crea, începând de astăzi, un Snapcode unic specific unui website, care se va deschide în interiorul Snacphat atunci când aceștia îl scanează prin intermediul camerei aplicației.  Despre cum funcționează Snapcode-ul, aici.
  • Sequoia Capital, gigantul american care generat fonduri de investiții pentru companii precum Apple, Cisco, Google PayPal sau Whatsapp, a anunțat schimbări a nivelul board-ului. Astfel, începând de astăzi, Jim Goetz, căruia i se datorează achiziția WhatsApp de către Facebook pentru 19 miliarde de dolari, va fi înlocuit de către Roelof Botha (CFO inițial al PayPal), care a coordonat tranzacții precum Youtube, Instagram, precum și unicornii Eventbrite sau MongoDB. Mai multe detalii despre această schimbare, sarcinile și obiectivele fiecăruia, aici.
  • Pentru utilizatorii Google Chrome: următoarea lansare majoră a browser-ului – Chrome 57 – va dezactiva pagina de setări privind plugin-urile. Implicația directă a acestei schimbări se reflectă asupra modulului pentru decritpare de tip DRM (Digital Rights Management), care va deveni obligatoriu. Aici puteți afla mai multe.   

 

Luni, 30 ianuarie

  • Tehnologia VR a fost folosită până acum cu precădere în gaming, dar sunt cazuri în care oameni talentaţi au extins utilitatea ei și către alte domenii, un exemplu în aces sens fiind „Pearl” - primul scurtmetraj VR care a fost nominalizat la Oscar. Mai multe detalii, aici.
  • Starbucks se alătură trend-ului asistenților virtuali și lansează My Starbucks barista, pentru aplicația sa mobile. Construită pe baza inteligenței artificiale, aceasta le permite clienților să comande, să aducă modificări și să plătească doar prin intermediul vocii. Mai multe informații despre noua funcționalitate, aici.
  • Facebook și-a propus facilitarea procesului de recuperare a conturilor, prin înlocuirea e-mail-ului, ca element principal în managementul identității. Astăzi, compania a lansat Delegated Recovery – o funcționalitate care permite recuperarea contului de pe website-uri, prin intermediul rețelei de socializare. Ca modalitate de funcționare, utilizatorii Facebook pot seta, pentru website-uri, simboluri criptate dedicate recuperării contului, pe care să le stocheze prin intermediul profilului propriu și să le poată folosi în cazul în care aceștia își pierd accesul la contul de pe website. Criptarea simbolului permite confidențialitatea datelor, motiv pentru care Facebook sau părți terțe nu au acces și nu pot distribui informațiile stocate. Mai multe detalii, aici. 
  • Dropbox lansează Smart Sync, un instrument care le permite utilizatorilor să deschidă un fișier stocat doar în cloud, la fel ca pe unul normal, de pe desktop. Smart Sync reprezintă, în special pentru companii, o modalitate de acces și distribuire a documentelor fără a fi necesară stocarea lor masivă și, implicit, încărcarea și încetinirea capacităților de funcționare optimă a PC-ului. Mai multe informații despre Smart Sync și avantajele sale, aici.
  • Dropbox lansează la nivel global aplicația Paper - un spațiu de lucru flexibil, care aduce împreună oamenii și ideile, disponibilă, începând de astăzi, în 12 limbi. Dropbox Paper, are atât variantă web, precum și mobile și, pe lângă posibilitatea colaborării rapide și eficiente, din partea membrilor echipei/companiei, oferă și posibilitatea generării automate de prezentări, prin selectarea informațiilor din documentele stocate în cadrul aplicației. Aici puteți afla informații despre funcționalitățile Paper.
  • Google AMP (Accelerated Mobile Pages) este construit în jurul ideii de îmbunătățire a experienței web prin intermediul dispozitivelor mobile, printr-o încărcare optimăDat fiind faptul că anunțurile publicitare joacă un rol activ în acest proces, încetinindu-l, Google a lansat AMP ads, prin care, împreună cu partenerii săi, și-a propus să redea anunțurilor publicitare o încărcare foarte rapidă. În aces sens, gigantul a anunțat astăzi 2 noi colaborări: cu Cloudflare (compania pentru performanță și securitate) și TripleLift (rețeaua dedicată ad-urilor native). Mai multe detalii, aici.
  • Parse, platforma Facebook dedicată programatorilor, și-a încetat de astăzi activitatea. Parse este cunoscută și sub denumirea de produs „backend as a service”, prin furnizarea unor de SDK-uri și API-uri ca suport pentru programatori, care să realizeze și lanseze aplicații software fără a mai fi nevoiți să le dezvolte de la zero. 

 

În fiecare săptămână, de luni până duminică, va exista un articol actualizat permanent, pe care îl poți accesa pentru a fi mereu informat.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!