Noi graturi de digitalizare pentru IMM-uri, între 15.000 și 100.000 de euro

25 aug. 2023 25 aug. 2023

Companiile mici și mijlocii din județele Iași, Bacău, Botoșani, Neamț, Suceava sau Vaslui (Regiunea Nord – Est) pot beneficia de noi granturi pentru creșterea gradului de digitalizare. Granturile sunt operate de Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord – Est prin programul regional Transformarea Digitală a IMM-urilor – Apel Pilot în parteneriat cu Banca Mondială.

Noi graturi de digitalizare pentru IMM-uri, între 15.000 și 100.000 de euro

Bugetul total al apelului de proiecte este de 31.000.000 de euro (din care 26.350.000 de euro din fonduri UE și 4.650.000 de euro din Bugetul de Stat).

Din acești bani se vor acorda ajutpare de minimis de câte 15.000-100.000 de euro microîntreprinderilor care propun investiții în Regiunea Nord-Est, în mediul urban și întreprinderi mici și mijlocii care propun investiții în Regiunea Nord -Est, în mediul urban sau rural.

Apelul de proiecte este necompetitiv, iar cererile de finanțare vor putea fi depuse prin sistemul informatic MySMIS 2021/2021+ în perioada: 1 octombrie 2023, ora 10:00 – 30 noiembrie 2023, ora 10.00.

Condiții de eligibilitate:

  • Solicitantul este o întreprindere non-agricolă constituită în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, care se încadrează în categoria IMM-urilor (microîntreprindere, întreprindere mică sau întreprindere mijlocie - max. 249 salariați).
  • Firma a fost înființată cel târziu la data de 03.01.2022 (inclusiv această dată) și are sediul social în Regiunea Nord-Est.
  • Solicitantul a desfășurat activitate pe o perioada corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior, cu excepția suspendării activității pe perioada stării de alertă/urgentă instituită în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
  • Solicitantul a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare. Întreprinderea trebuie să fi înregistrat profit din exploatare în ultimul an fiscal încheiat. Pentru întreprinderile care au fost înființate în 03.01.2022, se va lua în considerare profitul din exploatare la 31 decembrie 2022.
  • Pentru microîntreprinderi, locul/locurile de implementare a proiectului trebuie să fie situat/e doar în mediul urban, inclusiv satele aparținătoare acestuia. Pentru solicitanți întreprinderi mici și întreprinderi mijlocii, locul/locurile de implementare a proiectului poate/pot fi situat/e atât în mediul urban cât și în mediul rural.
  • La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă locul/locurile de implementare a proiectului înregistrat/e ca sediu principal sau sediu secundar la ONRC cel mai târziu la data de 03.01.2023, în Regiunea Nord-Est.
  • Proiectul propus nu a mai beneficiat de finanțare publica pentru aceleași costuri aferente acelorași activități eligibile.

Descarcă Ghidul Solicitantului

Activități de digitalizare eligibile:

  1. Achiziții servicii de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de digitalizare de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în Studiul de fezabilitate digitală, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare
  2. achiziționarea de hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-Commerce, IoT (Internet of Things), etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere în funcțiune
  3. realizarea de rețele LAN/WiFi
  4. achiziționarea licențelor software, achiziționarea și/sau dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), soluții E-Commerce, mail-room-uri digitale, realitate virtuală/augmentată, tehnologii Blockchain, etc. și  integrarea acestora în BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul.
  5. achiziționarea unui website de prezentare a companiei
  6. servicii social media pe perioada implementării proiectului
  7. achiziționarea/utilizarea pe perioada de implementare a proiectului, a unui nume de domeniu nou
  8. servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil
  9. achiziția de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare a proiectului
  10. achiziționarea de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/ găzduire/rețele, pe perioada de implementare a proiectului
  11. instruirea de către terți a personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța, daca este cazul, în situația în care acest serviciu nu este inclus în prețul de furnizare al echipamentelor/software-ului.
  12. servicii de auditare tehnică – un raport de audit tehnic care confirmă îndeplinirea/utilizarea tehnologiilor DESI 2019 asumate în cererea de finanțare.

Important: Fiecare soluție de digitalizare propusa in cadrul Studiului de fezabilitate digitala (SFD) trebuie sa atingă in mod direct cel puțin o tehnologie digitala DESI 2019.

 

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!