Like, click, vote

7 nov. 2016 7 nov. 2016

Campania electorală văzută prin aplicații software

Like, click, vote

Campania electorală văzută prin aplicații software

Definite printr-o aparentă sezonalitate și considerate extrem de segmentate din punctul de vedere al tipologiilor de public utilizator, aplicațiile software cu rol în gestionarea și monitorizarea campaniilor politice pot include instrumente de branding, marketing și vânzări adaptate candidaților și imaginii de brand politic a acestora.

Managementul membrilor, al donațiilor și activităților de fundraising, dar și generarea și monitorizarea unei imagini pozitive sunt doar câteva dintre beneficiile unei aplicații software pentru campaniile politice, ca alternativă a fluxului de activități tradiționale.

Soluțiile software pentru campaniile politice fluidizează activitățile intrinseci procesului de cercetare, planificare, implementare și evaluare a unei campanii, permițându-i candidatului și organizației din care face parte să își gestioneze în mod eficient toate tipurile de resurse. Acesta include instrumente care le permit candidaților să urmărească activitatea și tendințele de comportament ale alegătorilor, să managerieze eforturile de fundraising implicate în campanie, să se conecteze cu voluntarii și să controleze raza de acțiune și efectele campaniei în mediul online și offline. Toate acestea, alături de acțiuni și instrumente cu rol în analiza rezultatelor obținute și transformarea acestora în indicatori eficienți ai campaniilor electorale.

Pentru ca o aplicație software să devină una validă și adaptată cerințelor unui asemenea segment de pubic, profilul acesteia trebuie să:

  • Ofere posibilitatea monitorizării și verificării fondurilor, donatorilor și resurselor implicate în campanie;
  • Asigure instrumente de creare și planificare a evenimentelor;
  • Cuprindă posibilitatea de gestionare a discuțiilor, secțiilor de vot și rapoartelor asupra activităților întreprinse;
  • Ofere informații despre voluntarii și echipa implicată în acțiunile specifice campaniei
  • Dețină module de stocare a bazelor de date și de analiză a acestora.

Unele dintre cele mai importante aspecte în achiziția unei soluții software pentru gestionarea campaniilor politice pot fi:

  • Candidat vs organizație:
    • Funcționalitățile soluțiilor software se pot extinde de la îndeplinirea unor scopuri limitate până la suport în întregul proces al unei campanii complexe;
    • Unele soluții pot oferi suport doar pentru candidat, în sine, sau doar pentru organizație. Există aplicații complexe utile pentru amandoi.
  • Afilierea la un anumit partid
    • Aplicațiile sunt utile pentru candidații care aparțin unui anumit tip de partid, prin integrarea și automatizarea unor trăsături și competențe ale acestuia la nivel local sau național;
    • Există soluții care pot fi personalizate și pentru candidații independenți;
  • Complexitatea campaniei
    • Funcționalitățile pe care le implică soluția software sunt direct proporționale cu gradul de complexitate pe care îl implică activitățile, resursele, monitorizarea și gestionarea campaniei în sine.

Poziționarea geografică

  • Soluțiile software trebuie să ofere informații despre regulile specifice zonei în care aceasta are loc (spre exemplu, modalitățile de completare a unor documente importante pot fi diferite de la o locație la alta);
  • Suite de instrumente specializate
    • Suitele de soluții software asigură soluții pentru aspecte limitate ale campaniei, precum fundraising, marketing, relații de management eficiente etc.
    • CRM dedicat – un sistem dedicat de tip CRM, ce poate fi accesat in cloud este un mix perfect între un tool specializat de operare cu bazele de date și unul de generare și comunicare prin mesaje în masă. Automatizat și ușor de utilizat, un astfel de instrument are capacitatea de a facilia alăturarea, interacțiunea sau părăsirea unei liste, toate acestea la costuri extrem de accesibile pentru utilizatorul final. Anumite aplicații de tip CRM dețin informații complexe despre localizarea membrilor, date demografice sau comportamente păstrate într-un istoric segmentat, fapt ce susține o atentă monitorizare și elaborare a strategiei de poziționare și de promovare la nivelul electoratului.

În cazul alegerilor din SUA, campaniile de direct mailing au o rată de conversie excelentă, în special în acțiuniile de strângere de fonduri pentru susținerea partidelor politice sau a candidaților. Mai exact, în campania de susținere a președintelui Barack Obama, 2/3 din fondurile colectate, mai exact din 500 milioane de dolari, au fost strânse din campanii de Direct Mailing (prin inserarea unui buton cu un click to action extrem de clar – Donate Now!). Raționamentul din spatele acestei acțiuni a inclus faptul că utilizatorii de internet care nu sunt prezenți cu un cont activ în Social Media au avut o rată de răspuns foarte bună pentru aceste activări.

  • Integrare cu alte soluții software:
    • Pentru a digitaliza cât mai multe aspecte pentru componentele unei campanii electorale este nevoie de mai multe tipuri de intrumente software. În acest sens, este foarte importantă monitorizarea integrării eficiente dintre mai multe tipuri diferite de soluții informatice.

De ce este benefică alegerea unei soluții software în campania politică?

  • Contribuția la creșterea eficienței generale a campaniei politice;
  • Crearea unor campanii de fundraising de succes prin gestionarea informațiilor legate de donatori și posibili-donatori;
  • Creșterea influenței candidatului prin marketing politic implementat concomitent pe mai multe tipuri de canale;
  • Optimizarea comunicării între organizatorii de campanie și voluntari;
  • Simplificarea procedurilor obligatorii de completare a diverselor tipuri de documente.

Nu departe de toate aceste obiective și instrumente ce stau la baza creării și gestionării activităților de bază dintr-o campanie electorală stau serviciile de colocare (hosting), startegiile integrate puse în valoare prin Social Media, platforme centralizare cu date și acces la un parteneriat stabil cu instituțiile de guvernare.

Tehnologie <> strategie

Este extrem de important, însă, a nu se face o confuzie între ceea ce înseamnă setul de beneficii oferit de tehnologie și strategia prin care funcționează și convertește un brand politic.

 

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!