iBPM – următorul pas în evoluția aplicațiilor folosite în companii

22 nov. 2016 22 nov. 2016

Ideea unui management inteligent al procesului de business (iBPM) se află la intersecția dintre aplicațiile tradiționale de tip BPM (Business Process Management) și cloud-ul, IoT, big data, analiza și interacțiunea de pe dispozitivele mobile, ca trend-uri de top ale lumii digitale.

iBPM – următorul pas în evoluția aplicațiilor folosite în companii

Ideea unui management inteligent al procesului de business (iBPM) se află la intersecția dintre aplicațiile tradiționale de tip BPM (Business Process Management) și cloud-ul, IoT, big data, analiza și interacțiunea de pe dispozitivele mobile, ca trend-uri de top ale lumii digitale.

Soluțiile de tip Business Process Management, accesibile și în portofoliul Softlead, au ca obiectiv optimizarea și gestionarea fluxului de activități (în special repetitive), precum managementul documentelor, administrarea resurselor și îmbunătățirea relațiilor umane la nivel intern și extern, ca elemente ale procesului de business al unei companii.

3 factori care fac dintr-o soluție simplă de tip BPM, o soluție inteligentă de tip iBPM

  • Extensia aplicației BPM către dispozitivele mobile, în scopul facilitării interacțiunii cu procesele de business, de oriunde și oricând;
  • Utilizarea analizelor (inclusiv evaluarea progresului și succesului activităților din trecut), în scopul identificării trend-urilor;
  • Introducerea unui CEP (complex event processing) pentru a schimba accentul de la analiza proceselor de business către suport în timp real pentru angajați. CEP are la bază utilizarea tehnologiei pentru realizarea unor previziuni asupra evenimentelor celor mai importante, rezultate din seturi specifice de factori slabi. Mai precis, acest sistem de procesare a acțiunilor complexe identifică și analizează în timp real relațiile de tip cauză-efect producătoare de oportunități și riscuri la nivel de companie, permițând personalului să pregătească în mod proactiv posibilele acțiuni-răspuns la scenarii specifice.

Cele mai bune 4 modalități de utilizare a iBPM:

  1. pentru colaborare, care să încurajeze cooperarea între angajați fie prin utilizarea unei platforme de colaborare, fie prin utilizarea unui instrument de Social Media;
  2. prin dispozitivele mobile, care oferă posibilitatea accesului la date și extinderea informației către un volum mai mare de angajați;
  3. pentru îmbunătățirea procesului de luare a deciziilor și de planificare, în particular. Aici accentul este pus pe analiză și big data. Pentru a fi eficienți, angajații au nevoie de informații specifice, pentru atingerea unor obiective particulare. În acest sens, gestionarea datelor trebuie să pornească de la setarea unui obiectiv specific, să treacă prin definirea tipului de informații necesar, ca abia apoi să se realizeze colectarea efectivă a lor.
  4. prin Social Media, tot în scopul colaborării eficiente între angajați. Totuși, contextele în care o astfel de aplicație este utilă trebuie atent selecționate deoarece rețelele de socializare pot fi și o sursă importantă de distragere care duce la scăderea productivității personalului.

Utilizarea în mod inteligent a unei aplicații de tip BPM pornește de la un proces de luare a deciziilor cât mai bine pus la punct, care să genereze modalitatea de utilizare cea mai potrivită. Acesta se conturează în jurul identificării corecte a obiectivelor generale și specifice ale companiei, ca întreg, și a cerințelor resursei umane, ca elemente de bază în întregul flux de activități implicat.

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!