Gartner: Companiile trebuie să își reseteze strategia de business

20 iul. 2020 20 iul. 2020

Resetarea va avea 3 etape de bază: asumare, stabilizare și adaptare.

Gartner: Companiile trebuie să își reseteze strategia de business

Având în vedere dimensiunea efectelor pe care pandemia cu noul coronavirus le are la nivel global, Gartner indică nevoia adaptării și reorganizării companiilor din perspectiva strategiilor. Resetarea poziționării este adaptată în funcție de regiune, tipologia companiei, industria din care provine, precum și serviciile și produsele pe care aceasta le oferă.

Este vorba despre o resetare totală a modului de lucru, a muncii, în sine, a relațiilor dintre angajați și chiar a ecosistemului de business. Pentru cele mai multe dintre afaceri, efectele pandemiei au fost unele negative, dar unele companii au înregistrat creșteri, spune Chris Howard, Chief of Research în cadrul Gartner.

Cum pot fi aplicate cele trei etape recomandate de specialiștii Gartner?

 

Gartner: Companiile trebuie să își reseteze strategia de business

Asumarea

Acțiunile rapide și eficiente care se impun în perioadele dificile sunt orientate către menținerea în parametri normali a echipelor de lucru și ale operațiunilor companiei. Nu este nevoie de perioade de stres și nici de situații de haos, care pot îngreuna percepția asupra tranzițiilor necesare.

Stabilizarea

Stabilizarea are la bază acțiuni organizate și coordonate în mod sănătos, fapt ce implică o durată medie de acțiune și un set de activități necesare:

  • Crearea unui plan care să restabilească organizația
  • Identificarea atributelor și resurselor necesare relansării, reorganizării echipei și bugetelor.

Adaptarea

Aceasta este o etapă ce implică timp și atenție la modul în care piața și compania răspund stimulilor de natură economică. Cele mai importante activități includ:

  • Învățarea modului în care sunt gestionate operațiunile, procesele și fluxurile de lucru în noua structură orgaizațională.
  • Utilizarea inteligentă a concluziilor rezultate în procesul de învățare, segmentarea noilor strategii și poziționarea în raport cu acestea, cu scopul atingerii obiectivelor pe termen mediu și lung.

Această etapă nu este una secvențială.

Crearea unui model de business rezistent

Depășirea unor situații limită, cum sunt cele impuse de pandemii sau de crize financiare indică fracturi ale modelelor de business pe care companiile le urmau înainte de apariția perioadelor dificile.

 

Gartner: Companiile trebuie să își reseteze strategia de business

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!