eLearning. Funcționalități, trenduri & previziuni

10 nov. 2016 10 nov. 2016

Companii și end-users din Europa și S.U.A utilizează 70% din aplicațiile globale de e-learning. Se estimează că veniturile pentru platformele de e-Learning vor ajunge la 51,5 miliarde de dolari, până la sfârșitul anului 2016. În acest moment, aproximativ 78% dintre organizații utilizează un Learning Management System (LMS).

eLearning. Funcționalități, trenduri & previziuni

Companii și end-users din Europa și S.U.A utilizează 70% din aplicațiile globale de e-learning. Se estimează că veniturile pentru platformele de e-Learning vor ajunge la 51,5 miliarde de dolari, până la sfârșitul anului 2016. În acest moment, aproximativ 78% dintre organizații utilizează un Learning Management System (LMS).

Ce este LMS – Learning Management System?

Sistemul de management al învățării este o platformă software focusată pe gestionarea procesului de învățare al utilizatorilor, monitorizarea progresului acestora și livrarea de cursuri online, prin intermediul unui content provenit din diferite surse. Aceste sisteme devin din ce în ce mai complexe, în funcție de obiectivele și cerințele pe care și le propun utilizatorii lor. Unele dintre acestea au dat naștere în 2016, la o serie de trend-uri importante:

  • Mobile Learning sau mLearning

Se estimează că industria de mobile learning va ajunge la peste 37 de miliarde de dolari până în 2020. Din ce în ce mai mulți deținători de companii aleg aplicații de mLearning pentru a le facilita angajaților accesul la resursele de training,  prin orice tip de dispozitiv, la orice oră și din orice locație.

  • Gamification

Percepute drept o modalitate de relaxare la locul de muncă, jocurile în timpul orelor de lucru au ca scop promovarea unei modalități ludice de acumulare de cunoștințe, de înțelegere și practicare a noțiunilor și abilităților specifice necesare la serviciu. Este posibil ca industria de jocuri să ajungă la aproximativ 2,8 miliarde de dolari, până la sfârșitul acestui ani.

  • Training-uri bazate pe componenta video

Componenta video câștigă din ce în ce mai multă importanță în înțelegerea noțiunilor esențiale pentru locul de muncă, prin modalitatea ușoară de parcurgere a informației. Din acest motiv, aproape 98% dintre organizații aleg să includă clipuri video în cadrul strategiilor de learning digital pe care le implementează.

  • Învățare axată pe competențe

Acest trend este foarte bine-primit atât de către angajați, precum și de către angajatori, deoarece el oferă oportunitatea de evaluare și auto-evaluare, de a determina seturile de abilități, precum și abilitățile necesare pentru avansarea în carieră și promovarea la locul de muncă. Astfel, el reprezintă o sursă de motivare și generează o valoare mai mare pentru companie, în contextul în care utilizatorii au un grad mai mare de angajament în moduele de tranining și în dezvoltarea unor abilități care să le demonstreze evoluția și întrunirea calităților cerute.

  • Big Data

Big Data și sistemul de analizare a utilizatorilor vor ajunge la 48,6 miliarde de dolari până în 2019. 69,6% dintre companii percep Big Data ca un factor important sau critic pentru succesul business-ului, deoarece ea reprezintă datele pe care utilizatorii le produc prin interacțiunea cu conținutul de învățare, colectate prin LMS sau alte tipuri de media conexe.

Care ar fi dezavantajele LMS?

  • Funcționalități limitate
  • Dificultate în incorporarea acestora în cadrul curriculei universitare, în cazul folosirii acestora de către organizațiile de învățământ;
  • Dificultate în introducerea acestora ca parte a lucrului în clasă;
  • Lipsa unei soluții all-in-one, care să integreze toate funcționalitățile necesare instruirii corecte a utilizatorilor.

Totuși, platforme precum Amvonet sau Moodle au reușit să depășească aceste obstacole, prin introducerea unui sistem de tip LCMS, care combină capacitățile de management al unui curs specifice LMS cu posibilitatea creării unui conținut și abilități de stocare specifice unui CMS (Content Management System). Prin intermediul unui LCMS, utilizatorii pot:

  • Avea acces la un produs all-in-one: care să îmbine funcționalitățile unui LMS, interacțiunea live, ca într-o sală de curs și abilitățile de înregistrare, editare și publicare a cursurilor;
  • Crearea unei săli de clasă/training virtuale: prin capacitățile de comunicare și proprietățile interactive transpuse într-un mediu online;
  • Integrare unitară: atât pentru o lecție specifică, precum și prin utilizarea altor resurse de învățare online;
  • Asistență live: prin servicii de suport tehnic, valabile atât pentru studenți/angajați, cât și pentru profesori/traineri;
  • Flexibilitate: pentru profesori/traineri, care pot personaliza platforma în funcție de cerințele specifice cursului;
  • Simplitate: creare, însemnări și publicare de conținut ușor de realizat. Soluții software complexe de e-Learning  pot fi găsite și în portofoliul Softlead. Acestea pot fi accesate de pe toate tipurile de dispozitive, oferind acces la niveluri de studiu diferite, în funcție de nevoile companiei și utilizatorilor săi. Sistemele de e-Learning comercializate de Softlead dețin module de management al conținutului, resurse personalizabile, monitorizarea progresului întreprins, posibilitatea evaluării periodice a cursanților și completarea permanentă a bazelor de date pentru conținut.

În funcție de specificitatea lor, companiile interesate pot completa formularul de mai jos, pentru a testa, achiziționa sau afla care este aplicația de e-Learning cea mai potrivită pentru obiectivele pe care și le propun.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!