Despre viitorul soluțiilor SaaS: trenduri și provocări

15 dec. 2016 15 dec. 2016

Soluțiile de tip SaaS (Software as a Service) nu fac excepție de la dinamismul și evoluția industriei tech. Din ce în ce mai multe business-uri devin conștiente și dependente de aplicabilitatea SaaS. Se estimează că, până în 2018, piața companiilor care comercializează soluții de tip SaaS va ajunge la peste 50 de miliarde de dolari.

Despre viitorul soluțiilor SaaS: trenduri și provocări

Soluțiile de tip SaaS (Software as a Service) nu fac excepție de la dinamismul și evoluția industriei tech. Din ce în ce mai multe business-uri devin conștiente și dependente de aplicabilitatea SaaS. Se estimează că, până în 2018, piața companiilor care comercializează soluții de tip SaaS va ajunge la peste 50 de miliarde de dolari.

Top 4 trenduri în domeniul SaaS

1. SaaS Vertical vs SaaS Orizontal

Pe când soluțiile de tip SaaS Vertical răspund cerințelor unei industrii specifice (medicală, educație, finanțe, contabilitate etc.), în scopul optimizării și eficientizării proceselor, acelea Orizontale reprezintă produse axate pe o categorie anume de software, care poate fi folosită în mai multe arii de activitate.

Pentru Vertical SaaS, provocările constau în educarea pieței în scopul adoptării acestui tip de soluții software în favoarea acelora tradiționale. Companiile din domeniu nu se confruntă cu un număr mare de competitori, iar modalitatea clasică de promovare, de vânzare și de furnizare a unor produse complete nu reprezintă încă nicio problemă.

Horizontal SaaS a ajuns, însă, la un nivel mai înalt de maturitate, provocările sale pornind de la ceea ce, pentru soluțiile SaaS Verticale, reprezintă încă activități eficiente:

  • o bază de date mai mare a clienților conștienți de beneficiile pe care le are o soluție SaaS, care generează mutarea atenției de la acțiunile de educare și conștientizare, la strategii de menținere a unui nivel ridicat de satisfacție a clienților.
  • o plajă mai mare de competitori, care necesită strategii eficiente de diferențiere a produsului;
  • control al liderilor de categorie, care fac greu spre imposibil, demersul noilor companii în câștigarea terenului pe piață;
  • o ineficiență din ce în e mai mare a strategiilor folosite în marketing și vânzări, care necesită o actualizare constantă și adaptată schimbărilor pieței.

2. O piață a soluțiilor software ajunsă la maturitate

Până în 2018, piața de companii care comercializează soluții de tip SaaS va ajunge la peste 50 de miliarde de dolari. Studiile despre evoluția domeniului realizate de către compania de cercetare, analiză și consultanță de marketing IDC arată că:

  • din 2013 și până în prezent, influența liderilor de top a scăzut odată cu poziționarea din ce în ce mai puternică pe piață a noilor companii;
  • până în 2018, achiziția de aplicații SaaS industriale și de operațiuni va atinge 5,8 miliarde de dolari;
  • până în 2019, aplicațiile în cloud vor gestiona 90% din datele de trafic, la nivel global.

De asemenea, conform unui altui studiu, realizat de către divizia de cercetare și analiză a publicației The Economist, The Economist Intelligence Unit, cu cât companiile sunt mai mature, cu atât rata de utilizare a unor aplicații în cloud, care să îmbunătățească strategiile folosite în satisfacerea cerințelor clienților, va fi mai mare. 

Compania pentru software business și financiar, Intuit Inc. scoate în evidență că:

  • 85% dintre business-urile mici sunt deschise la o investiție mai mare în software, pentru următorii 5 ani, în scopul simplificării operațiunilor zilnice și soluționării unei cerințe care nu poate fi rezolvată de componenta software actuală;
  • în prezent, 43% dintre deținătorii unei companii utilizează smartphone-urile pentru gestionarea activităților zilnice.

 3. Importanța telefonului mobil

În conformitate cu Statista, se estimează că numărul utilizatorilor de smartphone-uri va ajunge la 2,66 miliarde până în 2019, motiv pentru care există un număr din ce în ce mai mare de companii care comercializează soluții SaaS, ce pot fi accesate de pe telefonul mobil.

 4. Soluțiile SaaS de separare

Trend promițător în 2016, soluțiile SaaS de separare vor fi populare și în anul următor. Acestea sunt caracterizate de lipsa comercializării unor produse complete din punctul de vedere al funcționalităților și prin integrarea mai multor instrumente, provenite din mai multe surse (spre exemplu, intrumente de e-mail marketing sau de automatizare a campaniilor de marketing, ce pot fi integrate cu aplicații de tip CRM sau de generare a unor landing page-uri eficiente).

Printre motivele care au dus la acest trend se enumeră supraîncărcarea pieței prin produse comune, care au aceleași caracteristici pentru experiența utilizatorului, maturitatea pieței, unde utilizatorii sunt deja obișnuiți cu soluțiile SaaS și au formată o părere despre ceea ce își doresc de la ele, de unde necesitatea personalizării produselor și setarea opțiunilor în funcție de cerințele proprii, cunoașterea unei API  și utilizarea facilă a acesteia.

Cele 4 trend-uri pot fi completate cu alți jucători importanți din ce în ce mai prezenți pe piața soluțiilor de tip SaaS, precum start-up-urile care vor revoluționa API-urile tradiționale și companiile axate pe micro SaaS sau inteligență artificială. Indiferent de forma pe care o iau, trend-urile actuale și nevoia constantă a companiilor pentru un software axat pe servicii, asigură continuitatea și provoacă la o adaptarea constantă a soluțiilor SaaS, la cerințele și obiectivele pe care și le propun utilizatorii.

 -----------

Companiile care furnizează soluții de tip SaaS și doresc să fie listate în cadrul portofoliului Softlead, pot trimite un e-mail la adresa [email protected].

De asemenea, companiile care își doresc pentru business-ul o aplicație software de tip SaaS, pot completa formularul din josul paginii.

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!