Cum răspund tool-urile software activităților din Social Media?

22 feb. 2017 22 feb. 2017

Potrivit unui raport generat de către HubSpot – instrument Social Media, cu rol în convertirea lead-urilor generate prin canale dedicate, peste 74% dintre marketeri susțin că în topul priorităților pentru anul 2017 se află generarea de lead-uri. Posibilitatea (re)targetării, distribuția rapidă și facilă a conținutului, instantaneitatea răspunsurilor la diferite probleme sau întrebări din partea utilizatori

Cum răspund tool-urile software activităților din Social Media?

Potrivit unui raport generat de către HubSpot – cu rol în convertirea lead-urilor generate prin canale dedicate, peste 74% dintre marketeri susțin că în topul priorităților pentru anul 2017 se află generarea de lead-uri. Posibilitatea (re)targetării, distribuția rapidă și facilă a conținutului, instantaneitatea răspunsurilor la diferite probleme sau întrebări din partea utilizatorilor și oportunitățile multiple de creștere a engagement-ului față de aceștia fac din rețelele sociale un mijloc eficient pentru generarea oportunităților de vânzare, indiferent de mărimea companiei. În acest context, alegerea și identificarea corectă a unor soluții pentru un Social Media Marketing automatizat, rapid și eficient, sunt nevoi evidente

Softlead, platforma integrată de tip marketplace, dedicată aplicațiilor software, a încercat să identifice problemele cel mai des întâlnite din perspectiva marketingului pentru rețelele sociale și funcționalitățile pe care ar trebui să le îndeplinească o aplicație dedicată domeniului, concretizate în exemple de soluții populare la nivel global.

Care sunt cele mai frecvente probleme în activitățile de Social Media Marketing?

  • lipsa unor date concrete despre utilizatorii Social Media
  • gestionarea datelor despre utilizatorii Social Media proprii
  • identificarea mențiunilor despre brand (nume, produse, servicii, campanii sau alte cuvinte-cheie)
  • identificarea celui mai potrivit moment pentru postarea conținutului
  • identificarea cuvintelor-cheie potrivite, adaptate fiecărui tip de rețea
  • realizarea aceleiași postări, pe canale diferite, în același timp
  • segmentarea audiențelor în funcție de criterii specifice (socio-demografice, interese, profesii, industrii etc.)
  • gestionarea eficientă a campaniilor sponsorizate
  • integrarea conținutului de pe website/blog cu cel de pe canalele de Social Media
  • înțelegerea comportamentului utilizatorilor și identificarea tendințelor de comportament în cadrul rețelelor sociale
  • monitorizarea comentariilor și generarea unui răspuns rapid
  • răpsuns rapid la un număr mare de solicitări venite ca mesaje private
  • monitorizarea activităților competitorilor
  • evaluarea constantă și finală a performanțelor unei postări sau campanii integrate

Funcționalități must-have ale unei aplicații software dedicate Social Media Marketing

Cerința la nivel global pentru tool-uri care să optimizeze și eficientizeze activitățile de social media marketing a dat naștere unui volum mare de aplicații software dedicate domeniului, de unde și dificultatea alegerii soluției potrivite. În acest sens, Softlead a identificat o serie de funcționalități pe care marketerii să le urmărească în procesul decizional:

  • colectarea informațiilor venite din partea utilizatorilor și crearea unor baze de date în funcție de categorii pre-setate
  • identificarea mențiunilor despre brand (nume, produse, servicii, termeni specifici) în Social Media;
  • monitorizarea activităților utilizatorilor și identificarea momentelor potrivite pentru postarea mesajelor;
  • identificarea cuvintelor-cheie cele mai potrivite pentru tipologia brand-ului și pentru fiecare tip de canal în parte;
  • programarea postărilor și posibilitatea setării, dintr-un singur loc, a aceluiași moment de publicare;
  • realizarea și planificarea unor postări/campanii sponsorizate (exemplu: segmentarea publicurilor);
  • indentificarea tipului de conținut potrivit, a cuvintelor-cheie care să capteze atenția utilizatorilor, realizarea unor mesaje de tip call-to-action specifice brand-ului și campaniei,  setarea unor indicatori de performanță etc.);
  • analiză avansată a eficienței campaniilor sponsorizate (impactul lor, identificarea zonelor-cheie cu gradul cel mai mic sau mai mare de interes, verificarea gradului de atingere a indicatorilor de performanță setați, ROI-ul etc.);
  • integrarea la website-ul sau blog-ul companiei și preluarea automată a conținutului, în Social Media;
  • setarea unor răspunsuri automate la posibile întrebări venite din partea utilizatorilor;
  • crearea unor alerte în funcție de situații particulare (mențiuni despre brand, în general sau venite de la un posibil client, mențiuni despre competiție, comentarii negative sau interogative la adresa brand-ului, alte cuvinte-cheie de interes);
  • crearea unor previziuni/statistici legate postările cu performanțe scăzute sau înalte sau de tendințe de comportament în Social Media și impactul posibil pe care l-ar avea un anumit tip de postare;
  • crearea unor rapoarte complete care să permită marketerilor compararea performanței pe diferite platforme, canale, campanii și timpi de publicare a conținutului;
  • integrarea cu dispozitive mobile.

Top aplicații utilizate la nivel mondial pentru Social Media Marketing

La o analiză online a recomandărilor venite din partea experților în Social Media Marketing, unele dintre cele mai populare aplicații software sunt Hootsuite, SalesManago și Hubspot.

HootSuite – produs de tip „freemium” – ce permite gestionarea și montorizarea tuturor canalelor de social media ale unui companii, dintr-un singur loc.

  • cu 2 tipuri de testare, varianta free si cea contra-cost (cost începând de la 14,99 dolari/utilizator/lună)
    • free, benefică pentru freelanceri, start-up-uri sau companii a căror prezență în cadrul rețelelor sociale se află la început, cu un număr mic de canale proprii și care au o echipă foarte restrânsă de responsabili în domeniu.
    • Pro, team, business și enterprise, în ordine crescătoare din perspectiva costurilor și beneficiilor oferite, direct proporționale cu mărimea companiei (din perspectiva numărului de membri care au acces la canalele de Social Media, a numărului de rețele sociale și de urmăritori, a acțiunilor derulate pe rețele sociale, cerința integrării cu alte aplicații, nevoia de suport etc.)

SALES Manago – sistem de marketing automation, care furnizează un set unic de instrumente în scopul automatizării și personalizării în timp real, a proceselor specifice online marketing și vânzări.

  • de tip freemium, costurile sale pornind de la 199 de dolari/lună.

Printre funcționalitățile aplicației dedicate strict activităților de marketing în Social Media se enumeră:

  • colectarea și analizarea datelor din Social Media ;
  • prin integrarea cu funcționalitatea de achiziție automatizată a lead-urilor, din interiorul aplicațiilor, ca serviciu furnizat de către Facebook, sistemul monitorizează aprecierile (like-urile) și comentariile și permite realizarea unor audiențe personalizate în cadrul rețelei sociale, bazate pe datele colectate:
  • Personalizarea anunțurilor sponsorizate, prin colectarea și gestionarea datelor despre comportamentul utilizatorilor;
  • Integrarea conturilor cu website-ul companiei și posibilitatea monitorizării traseului parcurs în migrarea de la un anumit canal la altul.
  • Aplicația poate fi implementată indiferent de domeniul de activitate, aceasta fiind recomandată pentru companii de dimensiuni mari.

HubSpot: platformă cu rol în optimizarea activităților de inbound marketing prin promovarea conținutului de marketing și sales.

  • Varianta dedicată strict activităților de marketing are un preț începând cu 200 de dolari/lună.
  • Dincolo de posibilitatea gestionării eficiente și optime a rețelelor de social media (programare conținut, segmentare, realizare conținut personalizat, monitorizarea mențiunilor despre brand, monitorizarea comportamentului, crearea unor rapoarte personalizate etc.), o astfel de aplicație este recomandată unor companii care își doresc:
    • acțiuni de marketing automation (realizare, gestionare, monitorizare a campaniilor);
    • integrarea rețelelor sociale cu website-ul sau blog-ul companiei;
    • integrarea cu o soluție de tip CRM (Customer Relationship Management), prin intermediul căreia să reiasă numărul de vizite, de lead-uri și de clienți veniți din Social Media și, implicit, calcularea ROI-ului pentru rețelele sociale.

În măsura în care vrei să afli mai multe detalii despre aplicațiile dedicate activităților de social media, poți completa formularul de mai jos sau ne poți trimite un e-mail la [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!