Cum marketez o aplicație software sau un serviciu de cloud computing?

19 mar. 2017 19 mar. 2017

Există instrumente software care să faciliteze și să automatizeze acțiunile de marketing ale unei companii. Dar aceste aplicații sau servicii de cloud computing au, la rândul lor, nevoie de o serie de strategii care să le aducă în atenția publicurilor vizate și să le transforme din simple produse, în puncte de interes și apoi în achiziții.

Cum marketez o aplicație software sau un serviciu de cloud computing?

Există instrumente software care să faciliteze și să automatizeze acțiunile de marketing ale unei companii. Dar aceste aplicații sau servicii de cloud computing au, la rândul lor, nevoie de o serie de strategii care să le aducă în atenția publicurilor vizate și să le transforme din simple produse, în puncte de interes și apoi în achiziții.

. Deși canalele de comunicare online sunt omniprezente în managementul activităților unei companii, conform Smart Insights – 50% din business-uri se confruntă cu lipsa unei strategii integrate de marketing digital. Pornind de la ideea că promovarea unor soluții software are la bază aceleași principii ca în orice alt domeniu de activitate, Softlead a încercat să identifice acei factori importanți în realizarea unui plan de marketing inteligent.

De ce este nevoie pentru un marketing eficient la nivelul unei aplicații sau serviciu software de cloud computing?

Înainte de toate, un marketer bun știe că planificarea și implementarea unor activități specifice au la bază colaborarea și coordonarea cu ceilalți responsabili sau departamente implicate în ciclul de viață al produsului. În contextul marketizării unei soluții software este astfel necesară comunicarea permanentă între:

  • echipa de programatori care a contribuit la dezvoltarea și testarea produsului:
    • prin acumularea tuturor informațiilor necesare, marketerul își formează o idee clară despre produsul/serviciu promovat, funcționalitățile acestuia, avantajele și dezavantajele lui, trăsăturile sale specifice. Odată asimilate, aceste detalii pot fi folosite în construcția cât mai eficientă a comunicării pe canalele de marketing pe care acesta le va alege ulterior;
    • în măsura în care se poate, specialistul poate testa el însuși produsul/serviciul (sau cel puțin își poate imagina toate scenariile posibile) astfel încât să înțeleagă mai bine modalitatea sa de funcționare, dar și să identifice posibilele erori sau dezavantaje care pot afecta percepția și acțiunile prospecților;
    • specialistul în marketing (de multe ori împreună cu responsabilul de PR) este, de asemenea, intermediarul între percepția publicurilor-țintă în legătură cu produsul (interfață, UX, erori, sugestii etc.) și echipa IT, astfel încât acesta să fie în mod constant îmbunătățit și adaptat cerințelor pieței.
  • specialistul/departamentul de PR:
    • împreună cu acestea sunt planificate și implementate strategiile viitoare adresate posibililor clienți. Luând drept exemplu acronimul AIDA (Awareness, Interest, Desire, Action), ele se regăsesc în activitățile de captare a atenției, de creștere a interesului și a dorinței posibililor clienți, cu scopul final de realizare a unei achiziții;
    • prin integrarea activităților de PR&Marketing se creează mix-ul perfect pentru promovarea, creșterea notorietății, a încrederii în produs/serviciu/companie, dar și o comunicare constantă pe parcursul întregului ciclu de viață al acestora;
    • colaborarea acestora va continua și după achiziție, atât prin monitorizarea și gestionarea feedback-ului venit din partea clienților, cât și prin aplicarea diferitelor tactici de fidelizare.
  • echipa de vânzări:
    • cu cât activitățile de marketing sunt mai eficiente (deci conving publicul că produsul/serviciul este cel mai potrivit cerințelor și obiectivelor pe care el și le-a propus), cu atât ele aduc posibilii clienți mai aproape de punctul achiziției și ușurează activitățile echipei de vânzări. Interdependența celor două se reflectă pe ideea că nu există vânzări fără o bază asigurată de activități de atragere a prospecților (marketing) și nu are rost începerea unui set de acțiuni de marketing dacă acestea nu sunt focusate către scopul final de încheiere a unei tranzacții.

În paralel cu inter-relaționarea constantă cu celelalte departamente, în activitățile sale de marketing dedicate unei aplicații software sau unui serviciu de cloud computing, specialistul încep cercetarea și planificarea activităților. Smart Insights recomandă un top al celor mai eficiente strategii de marketing digital:

 

Crearea conținutului dedicat, care să evidențieze funcționalitățile unei aplicații sau ale unui serviciu, se pot concentra în jurul:

  • creării infograficelor cu rol în expunerea beneficiilor prin numere sau prin prezentări în paralel a două sau mai multe aplicații
  • testimonialelor și review-urilor – ca modalitate validă de exemplificare a unei opinii venită chiar din partea utilizatorului final
  • studiilor de caz adaptate produsului sau serviciului vizat
  • Social Media – prin abordări de comunicare integrată, prin creșterea unor comunități, prin capacitatea de a răspunde rapid unor eventuale probleme ale sistemelor software
  • Strategiilor integrate de marketing și de vânzări: instrumente de lead generation, plasate cross-channel
  • video explainers – strategii interactive, care vor câștiga audiența nu doar prin conținut video, ci și prin capacitatea acestora de a prezenta informații, eventuale studii de caz, probleme sau situații de risc, într-o manieră prietenoasă și apropiată user-ului

Digital Marketing Trends 2017 – Sursă smartinsights.com.

De asemenea, pentru a-și eficientiza și optimiza procesul de implementare a strategiilor, specialistul în marketing poate face apel la o serie de aplicații care să contribuie la automatizarea acțiunilor, gestionarea conturilor multiple de Social Media, managementul conținutului și crearea de conținut relevant pentru cele mai importante platforme, în funcție de tipologia aplicației software sau a serviciului promovat.

Creșterea tracțiunii pentru servicii de tipul cloud computing se va face orientat B2B,  un al doilea segment de public vizat fiind media, dezvoltatorii de aplicații SaaS, companiile de gaming (conform unui studiu Statista.com, 5% dintre companiile care folosesc servicii cloud computing sunt cele din industria de gaming).

Cele mai mari șanse de adopție ale unui astfel de serviciu le au companiile mici și mijlocii, ca urmare a agilității și a capacității de luare a deciziilor și a migrării datelor mult mai rapid.

Nu în ultimul rând, dacă o companie se confruntă cu lipsa personalului de marketing sau cu un număr insuficient de persoane pentru amploarea acțiunilor întreprinse, se poate face trecerea către un responsabil sau o agenție specializată, externe. De asemenea, un alt beneficiu pentru promovarea producătorii de soluții software îl reprezintă existența există unor platforme dedicate – precum Softlead, unde pot fi listate și integrate în cadrul unor actvități de marketing mai complexe.

Companiile interesate de mai multe detalii, pot trimite un e-mail la adresa [email protected].

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!