Cele mai importante previziuni semnate de Gartner: realitate augmentată, provocări digitale sau lipsa ecranelor în browsing web

25 oct. 2016 25 oct. 2016

2017 reprezintă pentru compania Gartner doar începutul previziunilor legate de aspectele critice ale  evoluției digitale. Trei dintre cele mai importante includ: experiența și angajamentul în raport cu obiceiurile de consum ale utilizatorilor de tehnologie, îmbunătățirea procesului de inovare a companiilor și efectele secundare produse, ca rezultat al capacităților crescute de folosire a digitalului.

Cele mai importante previziuni semnate de Gartner: realitate augmentată, provocări digitale sau lipsa ecranelor în browsing web

 

2017 reprezintă pentru compania Gartner doar începutul previziunilor legate de aspectele critice ale  evoluției digitale. Trei dintre cele mai importante includ: experiența și angajamentul în raport cu obiceiurile de consum ale utilizatorilor de tehnologie, îmbunătățirea procesului de inovare a companiilor și efectele secundare produse, ca rezultat al capacităților crescute de folosire a digitalului. 

Sursa foto: Augmented Reality Trends

Plecând de la cele 3, Gartner vine cu o propunere de 10 previziuni strategice, care ar putea fi puncte ale dezvoltării viitoare.

Până în 2019:

  • 20% din brand-uri vor renunța la aplicațiile mobile
    • Din ce în ce mai multe brand-uri actuale observă o disproporționalitate între investițiile în aplicațiile mobile proprii și beneficiile pe care acestea le aduc (rata utilizării, customer engagement și conversii). Din acest motiv, ele vor decide că excluderea din bugetele anuale a investiției în relansarea aplicațiilor mobile va duce la reduceri consistente din punct de vedere financiar. Cu toate acestea, la nivel procentual, tendința migrării spre aplicațiile mobile rămâne un trend.
  • Se estimează că în anul 2019, pentru fiecare dolar investit în procesul de inovare se vor adăuga aproximativ 7 dolari pentru execuție
    • Costurile incipiente dedicate inovării la nivelul companiei vor fi extinse odată cu avansarea în etapele de conceptualizare, implementare, integrare, operaționalizare și gestionare a soluțiilor.

2020:

  • Până în 2020, 100 milioane de consumatori vor achiziționa prin intermediul augmented reality (AR)
    • Realitatea augmentă este unul dintre ultimele trend-uri care face posibilă suprapunerea unei realități virtuale pest lumea reală, concretă (pe care o observăm cu ochiul liber), un binecunoscut exemplu fiind aplicația Pokemon Go.
    • Prin utilizarea aplicațiilor AR, care să le transpună în lumea fizică textul, imaginea, elementele video și audio ca informații digitale, consumatorii pot să interacționeze mai bine cu produsele din magazine, chiar și în afara lor. Un bun exemplu ar fi aplicația pentru catalogul IKEA, care i-ar ajuta pe posibilii clienți să observe mai bine produsele, prin plasarea augmentată a mobilei în propria cameră.
  • 30% dintre accesările online vor fi gestionate în lipsa unui ecran
    • Prin eliminarea nevoii de folosire a mâinilor și ochilor, noile tehnologii de tip „voice-first” vor extinde utilitatea navigării pe web către activități precum condusul, gătitul, socializarea, sportul etc.
  • Comportamentul a peste 1 miliard de reprezentanți ai forței de muncă - la nivel global, va fi modificat pozitiv de către algoritmi
    • Contextualizarea algoritmilor a avansat exponențaial către includerea unei varietăți de intervenții la nivel comportamental (psihologie, neuroștiință socială și științe cognitive), ei putând să se adapteze la sarcinile zilnice și presiunea psihică implicată. Cu ajutorul lor, angajații – ființe umane a căror activitate este afectată de emoții – vor putea testa contexte sau informații la care nu au fost niciodată supuși, care să le permită să observe în mod obiectiv sarcinile și să își eficientizeze activitățile zilnice și procesul de internalizare al emoțiilor.
  • IoT (Internet of Things) va crește cu cel mult 3% cererea stocarea centralizată a datelor
    • IoT va ocupa aproximativ 2.3% din cei 900 exabiți pe care se prespune că îi va avea centrul de date HDD (Hard-Disk Drive) și SSD (Solid-State Drive)
  • 40% dintre angajați vor economisi din resursele dedicate componentei medicale, prin purtarea unui dispozitiv fitness care să le monitorizeze mișcările
    • Din ce în ce ma multe companii vor încuraja programele de wellness la nivelul angajaților, care să includă dispozitive fitness ce să monitorizeze și analizeze starea de sănătate a acestora;
    • Datele vor putea fi analizate în timp real sau în retrospectivă, conducând la un istoric informațional general și contextual, și vor permite doctorilor sau specialiștilor să elimine riscurile și, implicit, să reducă posibilele costuri implicate.

2021

  • 20% dintre actvitățile unui individ vor implica cel puțin unul dintre cei 7 giganți digitali (Google, Apple, Facebook, Amazon, Baidu, Alibaba și Tencent).
    • Acțiunile și obiceiurile de consum ale indivizilor se bazează pe obiecte (aplicațiile mobile, smart agents precum Amazon Alexa, ecosisteme digitale precum Apple HomeKit), finanțe (plăți online) sau sănătate. Digitalizarea acestor 3 industrii este din ce în ce mai puternică, ea implicând în mod constant cele 7 companii-gigant mai sus menționate.

2022

  • Până în 2022 – o companie structurată pe activități în lanț, legate între ele (Blockchain-based business) vor valora 10 milioane de dolari.
    • O tehnologie de tip blockchain se bazează pe un schimb permanent de tranzacții, fără intermediari între părțile implicate (exemplu Bitcoin). Orice schimb valoric are loc în câteva minute, nu în zile.
    • Aplicațiile Blockchain pot elimina tranzacționarea fizică a banilor, reduce costurile și accelera precesele de business.
  • IoT va putea ajuta consumatorii și companiile să economisească un trilion de dolari pe an, pentru mentenanță, servicii și consumabile
    • IoT vine cu promisiunea semnificativă în ceea ce privește reducerea costurilor din perspectiva mentenanței și consumabilelor. Provocarea vine în găsirea unei modalități de implementare sigure care să poată să producă economii pe cel puțin 10 ani, care să nu fie cheltuite pe costurile de management. Ajutorul poate veni de la un sistem de monitorizare bazat pe senzori simpli, adaptați caracteristicilor prestabilite ale sistemelor de analiză, ce să permită o gestionare a companiei bazată pe condiții prezente, nu pe implicații neclare sau viitoare.

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!