Cât costă și ce include un magazin online performant?

24 apr. 2024 24 apr. 2024

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi într-un magazin online performant este tot mai prezentă în comerțul alimentar, frumusețe, dar și în medical sau construcții.

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Astfel, pentru a răspunde cerințelor pieței, companiile care au în plan dezvoltarea unei platforme de e-commerce trebuie să se raporteze atât la obiectivele de vânzări, creștere (scalabilitate), volume, dar și la noile tehnologii care accelerează și impulsionează achizițiile online.

Înainte de a stabili care sunt cele mai importante module necesare unui magazin online performant, este importantă structurarea tipurilor de magazine online:

  • Magazin online propriu – care comercializează produse sau servicii deținute în propriul portofoliu. Acestea pot fi de tipul: B2B (Business 2 Business), B2C (Business 2 Consumer), C2C (Consumer 2 Consumer), C2B (Consumer 2 Business), B2A (Business 2 Administration), C2G (Consumer 2 Administration).
  • Platformă de tip marketplace – care comercializează produse sau servicii ce aparțin mai multor furnizori.

Module și funcționalități utile într-un magazin online

Arhitectura meniurilor – În funcție de tipul de platformă de e-commerce ales, este importantă definirea structurii meniului din website (mega menu, meniu dinamic, drop down menu etc.) pentru ca acesta să fie intuitiv și facil de utilizat.

Modul de căutare, filtrare și sortare

  • Utilizatorii pot căuta rapid și eficient, în funcție de cuvinte cheie relevante produsele sau serviciile de care au nevoie 
  • În funcție de o serie de parametri, clienții pot filtra produse sau servicii. 

Modul Digital Marketing:

  • Arhitectura SEO – breadcrumbs, structura link-urilor (categorii, produse, rezultate filtrare, abonare la newsletter etc). 
  • Implementarea și automatizarea campaniilor plătite în Google sau Facebook direct din platforma e-commerce
  • Integrarea cu platforme de tip marketplace (de exemplu eMag) pentru accelerarea vânzărilor și pentru transparența datelor de vânzări în timp real. 
  • Integrarea cu unul sau mai mulți clienți externi de e-mail marketing (de exemplu: MailChimp, ActiveCampaign)
  • Gestionarea review-urilor. La nivel global, 93% dintre cumpărători citesc review-uri online înainte de a iniția o achiziție, ceea ce înseamnă că testimonialele trebuie să fie afișate corespunzător, vizibil și prietenos. 

Modul de vânzări

  • Modul de creare, gestionare și monitorizare a rezultatelor prin implementarea campaniilor de promoții. 
  • Notificări (reluarea procesului de achiziție, pentru scăderea ratei de abandon a coșului de cumpărături, pentru anunțarea campaniilor de discount/scăderi de preț)
  • Modul pentru managementul prețurilor (prețuri dinamice, vizualizarea dinamicii prețurilor produselor în funcție de parametri precum categorii de produse)
  • Modul de fidelizare 
  • Implementare wishlist – liste de produse dorite, ce pot gestionate facil de utilizatori în paralel cu un coș de cumpărături activ.
  • Implementarea metodelor de plată multiple: ramburs, online prin card bancar, rate, transfer, SMS, precum și integrarea cu diverși procesatori de plăți locali sau internaționali: Netopia Payments, Paypal, Stripe etc.
  • Urmărirea coletelor.

Modul administrare

  • De către administrator
  • De către client/utilizator

Ambele au o structură de acces prin logare cu user și parolă, dar în funcție de scopul utilizării, fiecare va avea o interfață dedicată, cu funcționalități și module specifice.  

Modul comenzi

  • Status comandă (în procesare, finalizată, anulată, în așteptare)
  • Statistici

Modul facturare

Dashboard – tablou de date

  • Statistici în timp real despre traficul înregistrat în site, vânzări, cereri de retur, monitorizarea comportamentului utilizatorilor în procesul de achiziție, sezonalitate (rapoarte comparative pentru anumite perioade din lună/an)
  • Predicții. 

Securitate

În cazul magazinelor online, securitatea are mai multe valențe: nivelul de securitate aplicat la nivelul platformei, care asigură buna funcționare a acesteia și a bazelor de date, dar și securitatea procesului de achiziție.

Costurile implementării unui magazin online performant

Pentru a beneficia de o platformă de comerț electronic de bază, bugetul minim alocat este între 3.000 -  5.000 de euro. Desigur, în funcție de particularitățile fiecărui tip de client, costurile pot fi adaptate în acord cu setul de funcționalități tehnice.

Tehnologii avansate utile companiilor care generează volume mari de vânzări

  • Voice search – Conform Statista, 75% dintre cumpărătorii casnici vor avea acces până în 2025 la device-uri care permit plasarea comenzilor vocale, ceea ce va democratiza plasarea comenzilor prin voce.
  • AI (Artificial Intelligence) – Folosită pentru a creiona profile de clienți sau pentru a genera comportamente de consum în timp real, inteligența artificială poate sta la baza celor mai eficiente stratregii de marketing sau de vânzări în contextul platformelor de e-commerce din orice industrie.
  • Personalizarea în site – Utilizatorii adoră să beneficieze de experiențe personalizate în contextul cumpărăturilor online pentru că acestea reduc semnificativ timpul petrecut în site și cresc apetitul pentru a reveni în platformă.
  • Big data – Statisticile cu privire la cele mai accesate categorii de produse, cele mai vândute obiecte sau servicii într-o unitate de timp definită, comparațiile cu alte perioade similare, dar și colectarea datelor despre profile diferite de utilizatori sunt considerate a fi esențiale în vânzări, marketing și tehnologie.

Ai nevoie de o ofertă de preț personalizată pentru magazinul tău online? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!