Bazele de date, aplicațiile software și nevoia de digitalizare.

26 iul. 2020 26 iul. 2020

10% dintre solicitările de aplicații software primite în platforma Softlead, dedicate aplicațiilor software personalizate (custom) au la bază cerința dezvoltării unei baze de date. Unde se ajunge de la o astfel de cerință în contextul unei companii mari? 

Bazele de date, aplicațiile software și nevoia de digitalizare.

În 99.9% dintre aceste situații, în spatele cerinței care definea execuția unei aplicații software de bază, facilă și simplă din perspectiva clientului, a fost nevoie de o dezvoltare complexă. O companie mare, cu sute de angajați sau cu o cifră de afaceri mare, care nu a abordat strategii de digitalizare va avea nevoie mereu de mai mult decât poate însemna o bază de date.

De ce este importantă definirea corectă a unei baze de date?

Dacă ar fi să definim importanța construirii arhitecturii bazelor de date, atunci am putea să le comparăm cu planurile strategice ale unei companii, ca motor al funcționării corecte și eficiente al business-ului în sine. La nivelul componentei de digitalizare, bazele de date din spatele unei aplicații software au rolul definirii succesului acesteia, alături de implementarea corectă în raport cu suita de obiective stabilite.

Astfel, o bază de date bine creată poate îmbunătăți fluxul de lucru din companii, capacitatea operațională, eficiența și productivitatea, poate gestiona situațiile de risc prin determinarea factorilor și prin anticiparea unor contexte specifice. De asemenea, poate aduce un plus de valoare analizelor proceselor de business, poate centraliza date despre eforturile și resursele de operaționalizare ale structurilor de tip middle și top management.

De ce este important fluxul, atunci când dezvoltăm o bază de date?

Deși cerința principală este dezvoltarea unei baze de date, prin intermediul căreia să fie centralizate informațiile necesare, o importanță deosebită trebuie acordată fluxului de informații. Din acest punct de vedere, ar trebui identificate:

  • Pașii necesari în fluxul de date (departamentele implicate)
  • Roluri și niveluri de access (cine aprobă informația, cine are acces la ea)
  • Punctele de validare și de notificări (care sunt punctele sensitive din cadrul fluxului, acolo unde sunt necesare alerte în momentul în care se depășesc termenele sau informația nu este consistentă).

De aceea, iată 7 direcții de unde o companie trebuie să pornească în definirea tipului de aplicație software de care are nevoie în realitate!

  • Ce tipuri de date sunt relevante pentru activitatea companiei și cum intenționați să le folosiți?
  • Cum gestionați în prezent aceste date?
  • Care vor fi modificările de flux operațional sau de proces intern pe termen mediu și lung?
  • Care sunt competențele echipelor sau responsabililor de proiect, care vor interacționa direct cu aceste arhitecturi de date?
  • Care sunt datele pe care doriți să le stocați, ce rezultate trebuie să returneze?
  • Care sunt solicitările de securitate specifice activității și industriei din care compania face parte?
  • Care sunt aplicațiile sau instrumentele tehnice pe care le folosiți în prezent?

Cum aleg aplicația software potrivită?

Conform unui studiu efectuat de Capterra în 2018, cele mai multe dintre companiile respondente au alocat în medie 22 de luni pentru a finaliza procesul de selecție, achiziție și implementare software folosind un markeplace dedicat, cu 5 luni mai puțin față de cei care au ales să folosească canalele de informare tradițională (Social Media sau motoarele de căutare).

În acest sens, iată câteva dintre recomandările Softlead:

  • Alegeți o platformă de tip marketplace pentru a identifica rapid aplicația software potrivită. Softlead oferă consultanță gratuită companiilor care au nevoie de o soluție software dedicată nevoilor și obiectivelor de business fiecărui client.
  • Stabiliți alături de consultanții Softlead lista de funcționalități necesare pe termen mediu și lung.
  • Setați un buget disponibil, adaptat nevoilor companiei în materie de digitalizare.
  • Creați o listă a potențialilor parteneri software.
  • Discutați toate modelele și planurile de cost disponibile pentru soluțiile vizate.
  • Identificați modalități de finanțare potrivite, în cazul în care bugetul alocat nu se pliază pe costurile propuse de vendorii de aplicații software.

Pentru o ofertă completă în acest sens, dar și pentru detalii cu privire la implementări personalizate, clienții interesați pot completa formularul de mai jos sau pot trimite un e-mail pe adresa [email protected] pentru a primi consultanță gratuită în vederea alegerii soluției potrivite!

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!