60 de situații în care poți folosi cu succes semnătura electronică

13 mar. 2023 13 mar. 2023

Semnătura electronică/digitală este unul dintre cele mai utile instrumente ale companiilor, prin care pot folosi un simbol digital cu aceeași valoare legală precum semnătura clasică, în vederea validării autenticității documentelor digitale.

60 de situații în care poți folosi cu succes semnătura electronică

După implementarea unei soluții software de semnătură electronică, companiile au redus timpul cumulat alocat semnării documentelor de la 5 zile la 37 de minute.

Domeniul Medical

  • Semnarea contractelor de muncă
  • Semnarea contractelor cu pacienții, medicii sau furnizorii
  • Semnarea contractelor și procedurilor de training medical
  • Semnarea contractelor de închiriere a spațiilor medicale
  • Semnarea documentelor de confidențialitate (exemplu: medic-pacient)
  • Semnarea consimțămintelor cu privire la stocarea datelor medicale
  • Emiterea rețetelor medicale în format electronic (semnătură electronică extinsă)
  • Cereri de oferte și contractarea noilor echipamente medicale
  • Depunere documente în relația cu CNAS.

Administrație publică

  • Semnarea contractelor de muncă
  • Solicitarea certificatelor fiscale, a certificatelor de urbanism
  • Mandatele de reprezentare
  • Declarații fiscale
  • Raportări și bilanțuri contabile
  • În relația cu instituțiile statului: Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), Monitorul Oficial (MO), SICAP, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSP), Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM), Depozitarul Central și Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM).
  • Eliberare cazier judiciar

Domeniul serviciilor financiare

  • Mandatele de reprezentare
  • Declarații fiscale
  • Raportări și bilanțuri contabile
  • Solicitarea și gestionarea serviciilor tranzacționale
  • Aplicare pentru credite (semnare contracte, acte adiționale, cereri de rambursare anticipată)
  • Semnarea documentelor pentru actualizarea periodică a datelor companiei, extrase de cont, scrisori de bonitate, confirmări de solduri

Domeniul Imobiliar

  • Semnarea contractelor de muncă
  • Contractele de achiziții imobiliare
  • Contractele de mediere imobiliară
  • Extinderea contractelor de due diligence
  • Documentele de inspectare a proprietăților
  • Consimțământul de listare a proprietăților pentru intermediere imobiliară
  • Solicitările de reparații
  • Depunere declarații fiscale la ANAF pentru venituri extra-salariale: chirii, dividende, investiții.

Domeniul Construcțiilor

  • Semnarea contractelor de muncă
  • Eliberarea autorizațiilor de construcții
  • Semnarea contractelor cu partenerii de afaceri sau cu furnizorii
  • Eliberare Extras de Carte Funciară de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate
  • Semnare documente în relație cu băncile
  • Participare licitații publice pe platforma SEAP/SICAP
  • Depunere declarații la Fondul de Mediul
  • Depunere documente pentru fonduri europene
  • Depunere declarații fiscale la ANAF pentru venituri extra-salariale: chirii, dividende, investiții
  • Semnare contracte de utilități: gaze, telefonie, energie electrică.

Domeniul Agriculturii

  • Depunere cereri pentru încasarea subvențiilor - Începând cu anul 2022, fermierii care doresc să beneficieze de subvențiile APIA pot depune cererile online, prin semnătură electronică
  • Depunerea dosarelor pentru proiecte finanțate prin fonduri europene (AFIR)
  • Depunerea declarațiilor fiscale la ANAF

Domeniul asigurărilor

  • Semnarea contractelor de muncă
  • Semnarea contractelor de colaborare
  • Semnarea contractului de asigurat
  • Reînnoirea poliței de asigurat

Domeniul juridic

  • Depunere solicitări în instanță

Activități generale, valabile pentru orice companie:

  • Depunere declarație beneficiar real la ONRC;
  • Depunere documente pentru înființare / înregistrare mențiuni / dizolvare societate la ONRC;
  • Depunere rapoarte/documente în relația cu CNAS
  • Depunere declarații lunare sau trimestriale la ANAF - De exemplu, la ANAF se pot depune online cu ajutorul semnăturii electronice (semnăturii digitale) declarațiile 100, 112 (declarația unică), 392A, 392B, 200, 101, 104, 106, 120, 130, 204, 205, 208, 220, 223, 230, 300, 301, 390 VIES, 393, 394, 401, 600, 710.
  • Semnare documente în relație cu băncile - actualizarea periodică a datelor companiei, extrase de cont, scrisori de bonitate, confirmări de solduri
  • Semnare contracte cu partenerii de afaceri
  • Semnare documente cu orice instituție sau companie din Uniunea Europeana și Statele Unite ale Americii
  • Eliberare certificate de atestare fiscală
  • Eliberare cazier judiciar
  • Semnarea contractelor de muncă
  • Semnare contracte de utilități: gaze, telefonie, energie electrică

Cât costă semnătura electronică?

În funcție de beneficiile incluse în kit-ul de semnătură electronică, prețurile pentru aceasta pornesc de la 22.5 Euro. 

Ai nevoie de o ofertă personalizată pentru semnătură electronică/digitală? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected] 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!