Am un magazin offline. De ce și cum să îmi deschid un magazin online?

05 august 2021

Ai un business offline și totul merge ca la carte, dar parcă lipsește ceva. Magazinul tău este mereu plin, vânzările sunt mari și clienții sunt mulțumiți, dar știi că se poate mai mult. Știi că business-ul tău poate crește considerabil, ai resursele necesare pentru o expansiune și te întrebi care e următorul pas.

Am un magazin offline. De ce și cum să îmi deschid un magazin online?
Am un magazin offline. De ce și cum să îmi deschid un magazin online?

Ai un business offline și totul merge ca la carte, dar parcă lipsește ceva. Magazinul tău este mereu plin, vânzările sunt mari și clienții sunt mulțumiți, dar știi că se poate mai mult. Știi că business-ul tău poate crește considerabil, ai resursele necesare pentru o expansiune și te întrebi care e următorul pas.

Ai un business offline, dar parcă ceva nu funcționează așa cum ar trebui.

Nu ai destule vânzări, pragul magazinului tău nu este trecut atât de des și rămâi cu stocurile de marfă pline. Știi că dacă ai avea o deschidere mai mare, atunci, cu siguranță, ai face mai multe vânzări.

Răspunsul pentru ambele variante poate fi un magazin online.

Indiferent în care dintre cele două situații te afli, un magazin online îți poate pune afacerea pe hartă și îți poate crea un profit la care nu ai avea acces numai cu business-ul tău offline.

Poate că avantajele unui magazin online nu sunt atât de clare atunci când business-ul tău offline funcționează așa cum îți dorești, iar dacă afacerea offline nu merge bine, te poți gândi că nu are rost să investești într-un magazin online.

Dar dacă știi că produsul sau serviciul pe care îl oferi este unul valoros și ai un research în spate care să îți dovedească asta, atunci ești bine venit în lumea shopping-ului online.

De ce să îți deschizi un magazin online

Produsele tale sunt valabile 24/7, pe un teritoriu mult mai mare

Chiar dacă oportunitatea unei locații le permite clienților tăi să vadă sau să testeze produsele, un magazin online le va permite să le cumpere oricând, deschizând, astfel, posibilitatea pentru noi clienți.

Acești noi clienți nu trebuie să depună efort pentru a ajunge la produsele tale și nu trebuie să vină fizic în magazin. Cu doar câteva click-uri produsele tale vor ajunge în mâinile lor, indiferent de locație.

Iar dacă un magazin fizic este limitat în ceea ce privește clienții pe care îi poate avea, un magazin online poate vinde produsele către persoane din întreaga țară sau chiar și internațional.

Ai parte de un Brand Awareness mai mare

Dacă vei avea o prezență în mediul online, familiaritatea pe care clienții o vor avea cu brand-ul tău va fi mult mai mare. Astfel, toate elementele brand-ului tău, nume, logo, și orice altceva îți definește business-ul, vor deveni mai cunoscute.

Clienții care vor produse comercializate de tine vor căuta online pentru început, indiferent dacă vor face achiziția online sau în magazin. Prin faptul că ai o prezență online și, dacă site-ul tău este bine optimizat, vei atrage mai mulți potențiali clienți către produsele tale.

Vei atinge o audiență mai mare și vei putea păstra legătura mai strâns cu clienții și potențialii clienți

Cu cât site-ul tău este mai bine optimizat și rulezi o promovare eficientă, cu atât mai mulți potențiali clienți vor veni la tine pe site. Cu cât site-ul tău este mai bine plasat, cu atât vei avea mai multe click-uri de la persoane interesate de produsele tale.

De multe ori, în cazul unui magazin fizic, vei putea să interacționezi cu clienții sau potențialii clienți doar în locație.

în cazul unui magazin online, lucrurile se schimbă.

Prin campanii de marketing online vei putea crea conexiuni cu clienții și potențialii clienți. Cu ajutorul platformelor de Social Media vei putea interacționa direct cu ei și le vei putea răspunde rapid la orice întrebare au despre produsele sau serviciile tale. Iar cu ajutorul unui newsletter vei putea oferi cupoane de reducere celor mai loiali clienți.

Astfel, audiența pe care o vei atinge va fi mult mai mare față de un magazin fizic, iar Customer Experience și Customer Support din mediul online pot deveni mai personale și mai plăcute pentru persoanele cu care interacționează business-ul tău.

Ai mai multe posibilități de promovare

Doar prin simplul fapt că ai un magazin online poți să te promovezi prin diferite feluri. Fie alegi promovarea pe rețelele sociale, încerci promovare pe Google sau te axezi pe SEO, un magazin online îți permite să experimentezi și să vezi care este cea mai bună metodă de promovare sau cel mai bun mix pentru business-ul și produsele sale, astfel încât să ieși mereu pe plus.

Prin promovarea plătită poți crea mesaje și poți targeta exact publicul țintă pe care îl dorești. Astfel, dacă știi ce produse caută (dintre cele vândute de tine), te poți poziționa astfel încât să targetezi acel public prin marketing și comunicare. Totodată, aceste informații le poți folosi pentru a pregăti oferte și discounturi.

Poți să expui cele mai bune produse

Atunci când ai produse care se vând bine constant, fie ai cele mai bune accesorii pentru animale de pe piață, unul dintre cadourile pe care le vinzi este bestseller sau ai un produs despre care știi că mulți clienți se vor îndrăgosti, cu ajutorul unui magazin online vei putea scoate în evidență acel produs!

După fiecare vânzare pe care o faci prin magazinul online vei știi care este acel produs pentru tine și îl vei putea prezenta pe prima pagină a shop-ului, astfel încât și mai multe persoane să afle de el.

Beneficiezi și lucrezi cu date clare

Este un lucru dificil, dacă nu imposibil, să ai în evidență fiecare persoană care trece pragul magazinului fizic, la ce produse se uită, ce produse cumpără sau dacă decide să cumpere ceva în plus înainte să plece.

în mediul online, acest lucru este ușor de făcut și îți poate oferi informații valoroase despre ce produse sunt populare, ce produse se cumpără des împreună cu alte produse și care sunt pașii pe care îi fac clienții înainte de a cumpăra ceva din magazinul tău online.

Cum îți deschizi un magazin online?

Acum că știi care sunt beneficiile unui magazin online, tot ce rămâne de făcut este să începi să lucrezi la un shop online și să începi să îți vinzi produsele acolo.

Dacă ești nou în acest domeniu și vrei să știi cum să începi o afacere de comerț electronic și care sunt toți pașii, de la înființarea firmei la deschiderea magazinului online, te invităm să citești articolul nostru despre cum începi o afacere de comerț electronic.

Iar pentru deschiderea unui magazin online, urmează pașii de mai jos:

Alege un nume și un domeniu pentru viitorul tău magazin online

Numele afacerii tale online

Numele afacerii și al domeniului sunt foarte importante, așa că ai în vedere să alegi un nume scurt și atrăgător, ușor de scris, citit și ținut minte. Cu cât numele va fi mai simplu, cu atât va fi mai recognoscibil, iar fanii business-ului tău vor ajunge cu siguranță pe noul tău magazin online.

Dacă ai găsit deja numele business-ului tău online, fă puțin research și vezi dacă sunt alte magazine sau entități cu același nume sau cu nume similare. Nu vrei ca atunci când cineva îți caută numele să ajunge pe alte site-uri sau să primească rezultate care nu sunt relevante. Pe ROTLD.ro poți vedea ce domenii sunt disponibile și chiar dacă domeniul .ro este disponibil, ai grijă să nu alegi un nume care ar putea concura cu site-uri globale mai mari.

Propunerea noastră este să nu grăbești deloc acest proces. Ia-ți timpul necesar până vei găsi numele potrivit, deoarece acesta contează în toate acțiunile viitoare de branding și comunicare, fiind primul lucru pe care clienții tăi îl vor recunoaște.

După ce ai făcut research și ai găsit numele potrivit pentru business-ul tău online, este timpul să cumperi domeniul web.

Domeniul web al afacerii tale

Este important ca domeniul web să fie scurt, să nu aibă caractere neobișnuite (linii sau minusuri) și să reprezinte bine business-ul tău.

îți recomandăm să cauți un furnizor unde vei putea plăti domeniul pe mai mulți ani, astfel încât să nu îți faci probleme că va expira în fiecare an.

După ce ai cumpărat domeniul, pentru următorul pas ai două opțiuni: fie găsești un serviciu de hosting pentru găzduirea domeniului și a viitorului magazin online, fie apelezi la o platformă de tip SaaS (software as a service) care te va ajuta cu găzduirea și deschiderea magazinului online.

Alege o platformă de eCommerce

O platformă de eCommerce potrivită pentru business-ul tău poate fi avantajoasă atât din punct de vedere al prețului, cât și din punct de vedere al tehnologiei care evoluează rapid. Aceste lucruri, combinate cu faptul că nu vei avea nevoie de un programator și un designer, sunt principalele motive pentru care o astfel de platformă s-ar putea să fie exact ceea ce cauți.

Dar, având în vedere multitudinea de soluții de pe piață, cu oferte și prețuri variate, care este platforma potrivită pentru afacerea ta? Pe scurt, această platformă trebuie să satisfacă nevoile actuale ale business-ului tău și să se adapteze ușor odată cu creșterea afacerii tale.

Atunci când alegi o platformă de eCommerce, te sfătuim să ai în vedere:

  • Produse customizabile după nevoile business-ului tău.
  • Un nivel de securitate ridicat și suport integrat.
  • Un design responsive al magazinului online, care să se adapteze la toate dispozitivele folosite.
  • Să poți integra ușor metode de plată online și curierat, facturare sau alte soluții de eCommerce.
  • Să fie optimizată din punct de vedere SEO și să faciliteze creșterea vânzărilor prin tool-uri de marketing.
  • Să poți scala ușor business-ul cu ajutorul infrastructurii platformei.

Dacă ești deja în căutarea unei astfel de platforme, care să îți ofere toate beneficiile de mai sus, poți lua legătura un un consultant Blugento, iar magazinul tău online va fi gata mai repede decât te aștepți!

Promovează noul tău magazin online

Ai ales numele potrivit, ai ales platforma de eCommerce adecvată planului tău de afaceri, ai introdus câteva produse, iar acum este momentul să începi promovarea pentru noul tău magazin online.

Dar de unde să începi și cum știi ce canale de promovare sunt cele mai potrivite pentru tine? Uite câteva propuneri pe care le poți face la început de drum, ca mai apoi să alegi tipurile de promovare care se potrivesc cel mai bine afacerii tale.

SEO

Este important ca fiecare magazin online să profite de pe urma Search Engine Optimization, deoarece atunci când cineva caută un produs pe care să îl cumpere, va avea nevoie de informații despre acel produs și va căuta magazine care îl comercializează.

Fără SEO, magazinul tău online nu va apărea în lista de rezultate ale motorului de căutare, singura metodă de a face vânzare fiind prin anunțurile plătite. Astfel, atunci când lucrezi la partea de SEO a magazinului tău online, îți recomandăm să ai în vedere câteva aspecte:

  • Fii sigur că domeniul afacerii tale este doar al tău și nu aparține firmei care deține platforma.
  • Asigură-te că platforma de eCommerce pe care funcționează magazinul tău online să genereze o hartă XML a site-ului.
  • Ai grijă să ai adrese canonice pentru produsele tale pentru a evita pagini dublate.
  • Titlul produselor este important atât pentru persoanele care vizitează site-ul, cât și pentru motoarele de căutare. Atunci când alegi platforma de eCommerce trebuie să ai în vedere ca titlurile să poate fi puse automat, dar să se poată modifica ușor, la nevoie.
  • Folosește-te de descrierea meta pentru a convinge oamenii să intre pe site. Este important ca această descriere să fie scrisă de cineva și nu generată automat, pentru a putea fi cât mai convingătoare.
  • Folosește blogul la adevăratul lui potențial. Populează blogul site-ului tău cu cât mai multe articole relevante, care să ofere soluții utilizatorilor, iar articolele să aibă, în același timp, integrate cuvinte cheie des căutate. Printr-un blog, site-ul devine mai plăcut și pentru motoarele de căutare, dar și pentru clienții și potențialii tăi clienți.

Recomandare

Când ești la început de drum, o altă metodă bună de promovare este recomandarea. Odată ce magazinul tău online este lansat, anunță-ți prietenii, familia, partenerii de afaceri și cere-le ajutorul. Cu cât mai multe persoane vor vorbi despre noul tău magazin online, cu atât vei avea mai mult trafic și te vei apropia mai repede de prima vânzare.

Rețele de socializare

Milioane de români au conturi pe rețele de socializare, iar magazinul tău online trebuie să fie prezent acolo unde sunt o mare parte din clienți și potențialii clienți.

De aceea, este important să creezi pagini pe cele mai folosite rețele de socializare și să creezi conținut constant. Te poți folosi de imagini, video, texte interesante, oferte sau să vorbești despre produsele tale. Conținutul trebuie să fie original, util și să se potrivească publicului tău țintă, astfel încât fanii paginii tale să interacționeze cu el, să-l distribuie și nu în ultimul rând, să ia decizia de cumpărare.

Reclame plătite

Reclamele plătite te ajută să ajungi la un număr mult mai mare de utilizatori web decât reach-ul organic. Dacă folosești reclamele pe Facebook sau Instagram, poți targeta persoane interesate de produsele brand-ului tău, iar dacă folosești Google Ads, reclamele tale vor apărea atunci când potențialii clienți caută cuvinte relevante pentru brand-ul tău.

PR

Și PR-ul poate fi o unealtă puternică pentru a atrage mai mulți vizitatori pe noul tău magazin online. Nu te rezuma doar la a trimite un simplu comunicat de presă la mai multe publicații în speranța că îl vor publica. în schimb, spune-ți povestea, cu suișuri și coborâșuri, cine ești, ce faci și de ce ar trebui să fie oamenii interesați de produsele tale și încearcă să atragi atenția cât mai multor jurnaliști și publicații.

Colaborări cu influenceri

O altă strategie bună ar fi colaborările cu influenceri pentru a-ți face cunoscute produsele și brand-ul. Transferul de încredere poate fi un boost bun pentru magazinul tău online, mai ales dacă ești la început de drum.

Sfatul nostru este să colaborezi cu influenceri din nișa ta, deoarece aceștia se adresează, în mare, și publicului tău țintă. Dacă alegi un influencer doar din motivul că are mulți urmăritori, fără ca aceștia să facă parte din publicul țintă vizat de tine, această strategie s-ar putea să nu dea roade pentru tine.

Atunci când lucrezi la promovarea magazinului tău online, ia în considerare toate variantele de mai sus și testează cât de mult posibil. S-ar putea ca una dintre variante să nu funcționeze bine pe nișa ta și s-ar putea ca altă variantă să devină mediul în care inveștești cei mai mulți bani pentru promovare, deoarece îți aduce cei mai mulți bani.

Propunerea noastră este să încerci un mix dintre toate aceste variante și să analizezi care dintre ele este cea mai profitabilă pentru magazinul tău online. Iar dacă ai nevoie de ajutor cu promovarea, poți apela la ZEA, echipa ta de Marketing Digital!

Concluzie

Acestea au fost motivele pentru care să îți deschizi un magazin online și câteva sfaturi despre cum poți să faci acest pas. Dacă mai sunt întrebări fără răspuns, poți să ne contactezi și, împreună, putem dezvolta noul tău magazin online și îl putem promova astfel încât să ajungă la o parte cât mai mare a publicului tău țintă!

Blugento este soluția eCommerce SaaS completă & stabilăAi nevoie în afacerea ta de o soluție eCommerce pe care să te poți baza, cu un cost predictibil, care să permită echipei tale să performeze.Blugento îți oferă o tehnologie matură și stabilă, cu un abonament lunar predictibil, ca tu să te poți concentra pe crește...

Află mai multe
Aplicații software recomandate

Blugento este soluția eCommerce SaaS completă & stabilă  

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

foodpanda lansează noul serviciu de livrare a cafelei în București

Începând cu luna aceasta, clienții foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, au acces la un nou serviciu prin intermediul platformei: livrare de cafea de la peste 40 de cafenele partenere. Pentru început, serviciul este disponibil doar în București, acesta urmând să fie disponibil și în orașe precum Cluj-Napoca, Iași sau Tim...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

De ce aleg companiile aplicații software ERP?

Tendințe. Costuri. Beneficii ale implementării unei soluții de tip ERP (Enterprise Resource Planning).

Citește articolul arrow_forward