WebWMS se poate lega cu orice ERP sau alte softuri prin imtermediul EDI sau prin orice alte mijloace agream tehnic ca este posibil in procesul de implementare.
WebWMS are cateva functionalitati care au fost dezvoltate pentru a va usura viata in depozit:
- produse complexe, sunt produsele formate din celelate produse de po stoc, pe baza unei retele. In felul asta, puteti gestiona produsele promotionale (2+1) pentru firmele de retail si distributie si semifabricatele sau produsele finale pentur firmele de productie
- WebWMS stie sa gestioneze mai multe depozite in aceiasi locatie, faciltatea este extrem de utila firmelor de productie (transfrul intre depozite se poate face simplu sau cu receptie)
- WebWMS gestioneaza picking simplu, consolidat (pe ruta sau zona) si multiorder picking (pickerul culege mai multe comenzi in acelasi timp, fiecare comanda in recipiente de picking separate)
- cantitate zero la picking este o facilitate utila din WebWMS care permite pickerului, atunci cand este trimis de solutie la o locatie si nu gaseste produsul sa declare cantitate zero, locatia fiind scoasa din sugestiile urmatoare de picking (nu se mai duc si altii acolo degeaba). Aceasta facilitate o gasiti doar in WebWMS, noi fiind primii care am dezvoltat-o
- Cloud, SaaS, Web
- SaaS
- On premises
- Windows
- Ubuntu
- MacOS
- CentOS
- Redhat
- Prin browser
- Da, prin standarde
- Curs
- Prin intermediul documentației
- Permanent (24/7)
Administrare
Zona de administrare este zona in care se definesc parametri de functionare ai aplicatiei. Aici au acces doar persoane desemnate si pot efectua operatii specifice.
Functionalitati specifice furnizorilor:
- se pot crea si modifica, nu se pot sterge ci doar se pot inactiva
- fiecare furnizor are statusul activ sau inactiv, statusul activ permite ca acel furnizor sa poate fi folosit in toate zonele, iar statusul inactiv nu mai permite receptia produselor de la acel furnizor
- furnizorii pot fi creati manual in aplicatie sau pot fi importati bulk din ERP folosind un fisier csv. Pentru anumite implementari punctuale se pot crea functii automate de import furnizori noi din ERP in WMS pe masura ce acestia se creaza in ERP sau de incativare a furnizorilor in WMS cand ei au fost inactivati in ERP
Functionalitatii specifice produselor:
- pot fi create manual, importate bulk sau, la fel ca la furnizori se poate crea o legatura autoomata intre WMS si ERP care sa gestioneze automat modificarile sau adaugarile de furnizori in ERP direct in WMS (se va crea personalizat in functie de fiecare ERP)
- pot fi listate sau delistate, la produsele delistate nu se mai permite receptia lor, dar se permit toate celelalte operatii
- fiecare produs are asociat un cod de produs intern (cel care face identificarea unica a produsului in aplicatie), un cod de bara, un cod furnizor, astfel incat sistemul permite receptia acelorasi produse de la mai multi furnizori (cazul retailerilor, care pot avea acelasi televizor de la furnizori diferiti)
- in zona de conversie coduri se pot defini pentru acelasi produs mai multe coduri de bara pentru clienti diferiti (cazul livrarilor la supermarketuri unde se cer coduri de bare diferite pentru acelasi produs), tot acolo se pot defini coduri de bax sau coduri de palet (daca e cazul)
- tipurile de produse se pot defini unic pentru fiecare companie in parte, ceea ce vedeti acum in zona de demo sunt definite de mine ca exemplu
- e obligatoriu ca tipurile ambiental si temperatura controlata sa ramana pe pozitii restul se pot defini oricate tipuri doriti, sau pot ramane doar produsele ambientale (daca aveti doar ambientale) sau doar temeperatura controlalta, daca aveti doar temperatura controlala (la cele cu temperatura cotrolalta nu sunt definite intervalele de temparatura pentru fiecare produs, dar, daca e necesar se vor defini la cine are nevoie de asa ceva)
- delistarea/listarea produselor si inactivarea/activarea furniorilor sunt logate ca operatiuni pentru a preveni „semcheriile” si se poate vedea oracand cine a facut operatiunile
- se pot defini produse complexe, produse care sunt o combinatie a produselor listate, caz util pentru compunerea produselor promotionale, sau produselor care necesita operatii de productie
Functonalitati specifice filialelor si depozitelor:
- fiecare companie poate avea mai multe filiale, iar fiecare filiala mai multe depozite
- de obicei fiiliala are mai multe depozite in cazul companiilor de productie unde unei facilitati de productie sunt asociate mai multe depozite: depozit de materii prime, depozit de semifabricate si depozit de produs finit (e doar un exemplu ca sa intelegeti de ce e necesara definire a de depozite in filiala)
- acolo unde exista doar un depozit in filiala aceasta facilitate se va inhiba, namaifiind aratata utilizatorilor
Functonalitati specifice celulelor:
- sunt asociate unei filiale, unui depozit al acelei filiale, unei zone din depozit, rand, coloana, nivel si zona de nivel
- portiunea dintre 2 travee ale unui raft pe un anumit nivel poate fi impartita in una sau mai multe zone
- aplicatia permite asocierea produselor cu celule, astfel incat anumite celule pot fi blocate pentru a se folosi doar cu anumite produse care vor fi definite aici
Recepție
- o comanda de receptie poate fi creata manual in aplicatie sau importata automat din ERP pe baza comenzilor exisente acolo
- fiecare comanda va fi asociata unei filiale, asocierea se face prin userul care introduce comanda (comanda va fi asociata automat utilizatorului care o introduce manual, dar se poate si ca un superuser sa creeze comenzi pentru toate filialele, asta se va implementa separat la cine are nevoie in cadrul procesului de implementare)
- in comenzile de recetie pot fi introduse doar produse listate si doar furnizori activi, furnizorii inactivi nu vor fi afisati (deci nu se va putea crea comanda), iar produsele delistate la fel
- daca comanda a fost creata, iar produsul delistat intre momentul crearii comenzii si momentul receptiei, produsul nu va putea fi receptionat softul generand o eroare pickerului care receptioneaza marfa, iar acel produs va fi marcat cu cantitate zero, la observatii va fi marcat ca delistat
- un produs delistat sau un furnzior inactiv va putea fi receptionat doar daca produsul sau furnisorul va fi relistat din zona de administrare
- odata introdusa comanda ea va fi afisata in „Afisare receptii”, iar de acolo se pot face anumite operatii asupra comenzii - Prima operatie este modificare comenzii, modificare care este permisa atat timp cat comanda nu are un picker alocat, iar procesul de receptie nu a inceput. Daca comanda are picker alocat, modificarea ei se poate face doar prin stergerea alocarii pickerului
- fiecare linie din camanda are alocat un picker, iar acest picker poate fi schimbat pe timpul procesului de receptie si poate fi alocat un alt picker pentru produsele nereceptionate, aplicatia va gestiona fiecare produs cu pickerul asociat care a facut receptia si va inregistra aceasta operatiune.Aici sunt afisate doar receptiile care nu au NIR (receptiile nefinalizate, finalizarea receptiei este definita de crearea NIR-ului)
- odata alocat un alt picker produsele nerecptionate din acea comanda vor fi afisate noului picker. In fiecare comanda pot fi alocati oricati pickeri doriti, aplicatia va va afisa oricand ce picker a facut receptia pe ce produs (trasabilitatea este oricand mentinuta)
- comenzile pot fi sterse atata timp cat nu au picker alocat si nu a inceput procesul de receptie
- comenzile alocate pickerului vor fi afisate fiecarui picker separat pe telefonul/ terminalul lui cand se va loga in sectiune „Receptie”
- dupa finalizarea receptiei daca se constata ca sunt greseli de receptie sau se doresc verificari suplimentare, din meniul „Modificare receptie” se va debloca produsul pe care se doreste reverificare, iar reverificare se va putea face tot de pickerul care a receptionat produsul sau se poate aloca un altul doar pe acel produs (a fost creat meniu suplimentar pentru a nu mai fi sub controlul pickerului aceasta operatiune), pickerul neavand acces la acest meniu. Modificarea poate fi facuta doar daca nu s-a creat NIR, dupa crearea NIR-ului nu se mai pot face modificari
Aplicatia este gandita sa poata avea pasi suplimentari in procesul de receptie (de exemplu verificare autorizatii de punere pe piata din farma). In cadrul procesului de implementare pot fi creati cati pasi suplimentari se doreste in procesul de receptie, nu se vor afisa acele produse in zona de creare NIR pana nu sunt indepliniti acei pasi, iar pasii suplimentari vor fi configurati pentru a fi executati doar de persoane desemnate (operatiunea se va face in cadrul procesului e implementare acolo unde e cazul).
Dupa finalizarea receptiei (trigerul standard este receptia tuturor produselor din document, dar poate fi schimbat in functie de necesitatile identificate in timpul procesului de implementare) se poate crea NIR. NIR-ul este aferent fiecarei filiale, putand fi creat doar de utilizatorii desemnati din acea filiala.
In zona de vizualizare NIR se pot vedea datele receptiei, inclusiv ce picker, ce produs a receptionnat si va putea fi tiparit NIR-ul.
De asemenea, in zona de vizualizare se va afisa nota de diferente avand si explicatiile trecute de pickeri in timpul procesuluide receptie.
Picking
Dupa mutarea marfurilor urmeaza procesul de picking al produselor. In acest articol puteti afla urmatoarele:
- ce tipuri de picking utilizeaza WebWMS
- cum functioneaza pe fiecare tip de picking
- ce avantaje au varaintele alese
Procesul de picking in WebWMS este declansat de comanda de pizking, comanda de picking care poate fi creata manual in interfata sau poate fi importata din ERP (modulul de import va fi dezvoltat personalizat la impementare pentru fiecare client). La momentul crearii comenzii de picking aplicatia WebWMS verifica stocul disponibil de produse si te lasa sa iei din stoc doar produsele disponibile. Stocul disponibil este format din stocul de produs si rezervarile facute pe acel produs pana in acel moment. Rezervarile inseamna produse care sunt confirmate pe comenzile de picking, dar care nu au fost pickuite inca.
- prodele din comenzile de picking pot fi produse complexe, adica produse create dupa o reteta (vezi modulul de administrare din WebWMS, produse complexe), iar aceste produse pot fi pickuite ca produs sau ca produse componente a produsului complex. In acest caz WebWMS verifica stocul de produse pe fiecare produs component si te lasa sa mergi mai departe doar daca produsele componente din produsul complex sunt in cantitate suficienta (aceatsa faciliate este unica pe piata de solutii WMS si nu mai stiu alta solutie care sa permita astfel de faciltati).
- comenzile de picking, de asemenea pot fi importate din ERP, asa cum ziceam mai sus cu toate validarile necesare
Comenzile de picking vor fi alocate apoi unui picker. Comenzile de picking, de asemenea pot fi pickuite una cate una sau pot fi consolidate astfel:
- consolidare pe ruta, de exemplu, caz in care mai multe comenzi de picking sunt consolidate, iar pickerului ii va veni o comanda de culegere pe cantitatile cumulate ale aceluiasi produs din toate comenzile cumulate. In acest caz el va pickui la total, iar soferul va face spargerea in masina, la livrare. Consolidare poate fi pe ruta, pe oras, pe zona, etc
- multiorder picking, adica vor fi cuplate 2 sau mai multe comenzi si vor fi date pickerului sa fie culese in acelasi timp, dar in recipiente de picking separate. Pickerul va fi informat de la inceput ca are un multiorder si i se va spuna sa asocieze cite un recipient de picking pe fiecare comanda. Odata ajuns la locatie aplicatie ii va spune ce cantitate de produs sa puna in fiecare recipient de picking
Daca, la momentul ajungerii la celula, pickerul constata ca nu este produsul acolo atunci va introduce cantitatea zero, caz in care aplicatia declaseaza o procedura prin care scoate din circuitul de picking acea celula, pana la momentul cand aceasta situatie este corectata (veti citi despre aceasta procedura in alta postare viitoare).
La completarea intregii comenzi pickerul va fi indrumat sa duca comanda in zona de consolidare livrare verificare. La implementare se pot stabili reguli mai simple sau mai complicate de picking in functie de ceea ce dorim sa obtinem, aplicatia WebWMS fiind pregatita sa suporte multiple scenarii de picking. Aplicatia a fost gandita plecand de la principiul ca se trimite pickerul acolo unde exista cantitate suficienta pentru a face drumuri cat mai scurte in executarea coemnzii. Standard, aplicatia nu face o organizare a produselor dupa regula ABC XYZ sau doar ABC, dar asta se poate dezvolta la cerere pentru cei care doresc o astfel de facilitate.
Mutare marfă
Mutarea din receptie se face in soft prin preluarea produselor receptionate si alocarea lor catre un picker care sa le mute. Operatia de alocare se face in soft si se poate face pentru fiecare produs in parte (linie de pe documentul de receptie) sau pentru toate produsele. Initial se seteaza pickerul la care se aloca mutarea respectiva, iar apoi trebuie sa ii spui pickerului unde sa duca produsele si ce prioritate de mutare au acele produse. Locatia unde vor fi duse produsele poate fi selectata in mai multe feluri:
- la liber (adica ii selectezi doar depozitul si zona de depozitare unde vrei sa duca produsele si pickerul va alege celula in care sa le plaseze)
- ii indici exact celula in care vrei sa duca produsul respectiv
- daca produsul are celula/celule asociate atunci produsul va putea fi dus doar in acea celula/celule
Caracteristici:
- se pot face comenzi de mutare individual pe produse sau bulk pentru toate produsele de pe docuemntul respectiv sau un mix intre ele adica se selecteaza anumite produse care sa fie mutate de anumiti pickeri iar restul se pot selecta bulk sa fie mutate de alti pickeri sau aceiasi
- facilitatea asta a fost introdusa datorita faptului ca pot fi setate prioritati diferite pentru mutarea diferitelor produse, asta inseamna ca pickerului ii vor aparea pe scaner produselor in ordinea prioritatilor selectate de voi in aceasta etapa
- facilitatea asta este utila pentru a muta produsele care sunt „urgente” si de care e nevoie pentru anumite comanzi care sunt in comenzi de pizking si nu mai exista stoc pentru picking si se poate bloca operatia de picking
- aplicatia ajuta pickerul in toate momentele si verifica daca celula scanata e corecta, da produsul e corect (to prin scanarea codului de bara), iar daca nu pickerul se poate intoarce cu un pas inapoi sa refaca corect operatiunea gresita
Pentru mutarea marfurilor in celula exista 2 variante (variante care vor fi setate la implementare):
- varianta in care nu ma intereseaza loturi si date de expirare, varianta in care daca un produs este dus intr-o celula in care mai exista produsl aplicatia va rescrie cantitate si nu va tine cont de lot sau data de expirare (va fi folosita pentru produse generale, aceasta varianta consumand mai ptine resurse de calcul)
- varianta in care avem lot si/sau data de expirare si atunci fiecare celula va avea atasate informatiile astea (vrianta asta va fi folosita pentru produsele cu temperatura controlata sau produsele cu lot, aceasat avrianta consuma mai multe resurse de calcul si apatiu)
Inventar
Modulul de inventariere este separat in WebWMS (soft separat) pentru a putea fi folosit atat cu datele din WMS sau cu datele din ERP, fiind la libera voastra alegere. Acest modul se cheama WebInventory.
- pickerul va putea sa faca inventarul dupa: denumire produs, cod produs sau cod de bara (o sa fac un film in zilele urmatoare ca sa va exemplific)
- WebInventory ii permite sa scaneze codul de bara de pe produs cu ajutorul telefonului mobil (poate fi folosit telefon mobil, tableta sau orice alt device care are browser web si permite scanare coduri de bara), apoi i se cere cantitatea pe care a numarat-o
- daca cantitatea introdusa este egala cu cantitatea din baza de date atunci il lasa sa treaca mai departe, daca cantitatea nu e corecta ii spune asta si il roaga sa mai numere odata. Il lasa sa numere de 3 ori si sa greseasca de 3 ori (se poate modifica, dar 3 e standard in aplicatie)
- la oricare din verificari daca cantitatea e egala cu cea din baza de date si din celula respectiva il lasa sa treaca mai departe
- daca dupa 3 incercari cantitatile nu sunt corecte va trimite un mesaj supervizorului
- pickerul va trece mai departe si va putea inventaria alte produse, produsul respectiv trebuind ulterior sa fie inventariat de supervizor. In felul asta se asigura o numaratoare corecta si precisa in timpul inventarului, verificandu-se doar produsele care au probleme
Pentru a usura introducerea de date daca inventarul se face dupa nume produs sau cod produs la introducerea numelui trebuiesc introduse doar primele 3 caractere ale numelui din momentul acela se creaza o lista derulanta cu sugestii, lista care se micsoreaza pe masura ce utilizatorul introduce caractere in camp (este aceiasi functionalitate cu care goolge ne-a obisnuit atunci cand facem o cautare).
WebInventory - asistentul la inventar permite ca in orice moment atat supervizorul cat si administratorul sa vada evolutia inventarului pe fiecare filiela in parte. Evolutia arata cate celule avem de scanat si cate au fost scanate si cate produse avem de scanat si cate au fost scanate. Aplicatia arata aceste date oricand se doreste.
Aplicatia arata apoi cate produse au scanat fiecare echipa si cite greseli a facut fiecare echipa, arata aceste data atat administratorului cat si supervizorului, permitand corectarea echipelor care gresesc si a problemelor care reduc viteza de inventariere.
Cum se finalizeaza inventarul?
La sfarsitul procesului aplicatia pune la dispozitie un raport de inventariare care arata produsele la care cantitatile sunt ok, cele care nu sunt ok si cele care nu au fost in baza de date initiala (nu trebuie sa existe astfel de situatii, dar e prevazuta si o astfel de situatie).
Raportul se poate exporta in format csv si se poate folosi pentru prelucrari ulterioare in excel sau pentru importare in ERP si corectii ce presupun anulare + de inventar cu – de inventar pe sume sau oricum doreste clientul sa faca asta.
Solutia se poate folosi atat cu echipele dumneavoastra de inventar cat si cu echipe externe sau servicii externe (de exemplu noi va putem oferi un astfel de serviciu de inventariere extern in care folosim echipele noastre si aplicatia ca sa facem inventarul al dumneavoastra).
Ce avantaje are WebInventory - Asistentul de inventar?
Solicită un demo pentru WebWMS
Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!
Părerea ta contează!
Ne dorim să creștem industria IT&C din România, iar acest lucru nu poate fi posibil decât printr-un sistem transparent de evaluare.
Vă rugăm să adăugați un review pentru aplicația WebWMS completând câmpurile de mai jos. Toate informațiile de contact sunt utilizate doar pentru validarea feedback-ului și nu vor fi publicate!